برای اولین بار در کانادا، پهپادها نمونه های آزمایشگاهی را از بیمارستانی به بیمارستان دیگر منتقل می کنند

Halton Healthcare، یک شبکه بهداشت و درمان برجسته در کانادا، اخیراً مجوز استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برای تسهیل حمل و نقل سریع نمونه‌های پزشکی و لوازم بین دو بیمارستان انتاریو را برای اولین بار در این کشور دریافت کرد.

این همکاری پیشگامانه بین Halton Healthcare و Drone Delivery Canada (DDC) در پی پیشنهاد وزیر حمل و نقل فدرال سابق، Omar Alghabra برای افزایش مقررات ایمنی برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کانادا انجام شد.

سرویس تحویل هواپیماهای بدون سرنشین جدید، یک پیوند حمل و نقل دو طرفه بین Milton District Hospital و Oakville Trafalgar Memorial Hospital که تقریباً 13 کیلومتر از هم فاصله دارند، ایجاد می کند.

یک هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته که Canary RPAنامیده می شود، ماموریت انتقال انواع تجهیزات پزشکی حیاتی از جمله آزمایش خون و کشت ادرار را بین دو مرکز بهداشتی و درمانی دارد.

ارزش این قرارداد شش ماهه 50000 دلار است و شامل 26 پرواز بین هر دو بیمارستان خواهد بود.

Alghabra می گوید: پهپادها فرصتی برای افزایش کارایی و دسترسی سیستم حمل و نقل ما، اتصال جوامع ما و مدرن کردن شبکه های زنجیره تامین ما هستند.

مقررات پیشنهادی، با تمرکز بر کاهش خطرات ایمنی و همچنین حمایت از رشد اقتصادی و نوآوری، مزایای مستقیمی را برای کانادایی‌ها فراهم می‌کند و فرصت‌های اقتصادی قابل توجهی را در کانادا باز می‌کند.

DDC پیش‌بینی می‌کند، این رویکرد نوآورانه نه تنها زمان حمل و نقل را کاهش ‌دهد، بلکه امنیت و قابلیت اطمینان تحویل نمونه‌های پزشکی را نیز افزایش می‌دهد، در نتیجه گامی قابل‌توجه به سمت خدمات مراقبت‌های بهداشتی کارآمدتر و قابل اعتمادتر برداشته می‌شود.

Call Now Button