واکسن های کووید و آنفولانزا در بریتیش کلمبیا، از 10 اکتبر ارائه می شوند

واکسن‌های کووید و آنفولانزا از 10 اکتبر در دسترس عموم قرار خواهند گرفت و از روز سه‌شنبه برای همه کارکنان، بازدیدکنندگان، پیمانکاران و داوطلبان در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، ماسک‌های پزشکی لازم هستند.

این اقدامات توسط مسئول بهداشت استان دکتر Bonnie Henry و وزیر بهداشت Adrian Dix در یک کنفرانس خبری در ونکوور اعلام شد.

مکتن هایی که در آن ماسک اجباری خواهد بود شامل کلیه مکان های مراقبت بهداشتی تحت مالکیت و اداره بهداشت، بیمارستان ها، بخش های مراقبت های طولانی مدت، زندگی کمکی، بیمارستان های خصوصی، امکانات سلامت روان و سایر بخش های مراقبت از بیمار است.

Henry گفت: این یک الزام است و من انتظار دارم مردم از آن پیروی کنند.

این مهم است، چون ما عفونت‌های بیشتری در جامعه داریم، و باید کارهایی را برای محافظت از افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند و صادقانه بگویم، در اثر آنفولانزا، کووید و ویروس سنسیشیال تنفسی جان خود را از دست می‌دهند، انجام دهیم.

Henry و Dix گفتند، ساکنان بخش های مراقبت های طولانی مدت و کارکنان مراقبت های بهداشتی واکسن های کووید و آنفولانزا را به محض رسیدن واکسن ها به بریتیش کلمبیا دریافت خواهند کرد. سپس دوزها از طریق حدود 1200 داروخانه و همچنین کلینیک های محلی و کلینیک های مراقبت های اولیه در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

Dix گفت: ما از همه می‌خواهیم وقتی از آنها برای دریافت واکسن دعوت می‌شود مراجعه کنند.

هم Pfizer-BioNTech و هم Moderna تاییدیه Health Canada را برای واکسن mRNA تک ظرفیتی به روز شده خود دریافت کرده اند که با نوع فرعی Omicron XBB.1.5 سازگار شده است.

انتظار می رود فرمول جدید در برابر سویه های Omicron در گردش EG.5 و XBB.1.16 و همچنین BA.2.86 موثر باشد.

ارسال دعوت نامه ها برای رزرو زمان دریافت واکسن به گروه های اولویت دار از اوایل اکتبر آغاز می شود. (جزئیات بیشتر در وب سایت دولتی GetVaccinated.gov.bc.ca یا با شماره تلفن 1-833-838-2323)

گروه های دارای اولویت شامل افراد در هر سنی که در بخش مراقبت طولانی مدت هستند، افراد 65 سال به بالا، افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان، HIV، هپاتیت C و دیابت، مردم بومی، افرادی که باردار هستند و کارکنان مراقبت های بهداشتی هستند.

مقامات بهداشت عمومی توصیه می کنند واکسن COVID-19 را حداقل شش ماه پس از دوز قبلی واکسن COVID-19 یا عفونت شناخته شده دریافت کنید.

Henry گفت، جدیدترین واکسن‌های کووید-۱۹ و آنفولانزا برای گونه‌های ویروسی که انتظار می‌رود در این فصل در گردش باشند، طراحی شده‌اند.

Henry گفت، اکتبر بهترین زمان برای واکسیناسیون برای ارائه محافظت در طول ماه های زمستان است، زمانی که خطر در بالاترین حد است. ما می دانیم که آنفولانزا، کووید، RSV، انتروویروس ها، آدنوویروس ها، همه آن چیزهایی که باعث بیماری های تنفسی می شوند، در به پاییز و زمستان دوباره عود می کنند.

بریتیش کلمبیایی‌ها تشویق می‌شوند واکسن‌های کووید و آنفولانزا را همزمان دریافت کنند. اکثر داروخانه ها هر دو را ارائه می دهند.

Henry گفت، در مورد ماسک، سفیران در ورودی های مراکز مراقبت های بهداشتی قرار خواهند گرفت تا از پوشیدن مناسب ماسک اطمینان حاصل شود. به مطب های دندانپزشک و پزشکان توصیه ها و راهنمایی هایی در مورد ماسک زدن داده خواهد شد.

وی گفت، در حالی که بازدیدکنندگان ملزم به پوشیدن ماسک در اقامتگاه های مراقبت طولانی مدت هستند، فرصت هایی برای ملاقات حضوری با بیماران وجود خواهد داشت.

واکسیناسیون برای همه کارکنان جدید مراقبت های بهداشتی از جمله پرستاران اجباری خواهد بود. کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که قبلاً واکسینه نشده‌اند، در صورت دریافت واکسن جدید به‌روز شده کووید-19، کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته می‌شوند.

کارکنان مراقبت های بهداشتی واکسینه نشده همچنان از کار در بیمارستان ها و خانه های مراقبت طولانی مدت منع خواهند شد.

Dix گفت، استان در حال بررسی تعداد تخت های بیمارستانی برای ارزیابی ظرفیت رسیدگی به فصل آنفولانزا و سایر نیازهای بیماران است.

Call Now Button