آیا Black Friday هنوز ارزش خرید دارد؟

امسال Black Friday در 25 نوامبر برگزار می شود که شروع غیر رسمی فصل خرید تعطیلات محسوب می شود. در طول همه‌گیری، تقاضای زیادی برای هدایا، تزئینات و لوازم الکترونیکی وجود داشت، اما به دلیل مشکلات زنجیره تامین، کمبودهایی نیز وجود داشت. زمانی که خطوط تولید باز شد، تولیدکنندگان برای پاسخگویی به تقاضا، تولید را افزایش دادند، که به این معنی است که امسال باید اقلام زیادی در دسترس باشد. با این حال، تقاضا ممکن است با عرضه مطابقت نداشته باشد، زیرا کانادایی ها قصد دارند در این فصل تعطیلات به دلیل ترس از رکود اقتصادی آینده کمتر هزینه کنند.
گزارش Deloitte حاکی از آن است که انتظار می‌رود در سال جاری، هزینه‌های تعطیلات حدود 17 درصد کاهش یابد، زیرا بسیاری از کانادایی‌ها بودجه خود را در نتیجه تورم سخت‌تر کرده‌اند. همچنین در مورد چگونگی وضعیت اقتصاد در سال 2023 تردید وجود دارد. بسیاری از خریداران بالقوه در حال برنامه ریزی برای کاهش هزینه های تعطیلات یا خرید زودهنگام در فصل تعطیلات هستند تا بهتر از پول خود استفاده کنند.
با تورم نزدیک به بالاترین حد تاریخی، قیمت کالاها نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. پس آیا هنوز تخفیفاتی وجود دارد که باید ارائه شود؟ پاسخ کوتاه بله است.
جمعه سیاه بزرگترین رویداد خرید در ایالات متحده است، اما تنها از دهه 1990 در کانادا برگزار شده است. Walmart یکی از اولین خرده فروشانی بود که تخفیفات جمعه سیاه را به کشور آورد. باید اذعان کرد که در ابتدا کمی افتضاح بود. بسیاری از کانادایی ها با این مفهوم آشنا نبودند و معاملات در بهترین حالت متوسط بودند. با این حال، در طول دهه ها، جمعه سیاه رشد کرده است. نظرسنجی Retail Council of Canada در سال 2022 نشان داد، از هر 10 خریدار، 6 نفر نسبت به سال 2021 به دنبال تخفیفات بیشتری هستند.

چگونه بهترین تخفیفات جمعه سیاه را پیدا کنیم؟
اگر به دنبال به حداکثر رساندن تخفیفات خود هستید، جمعه سیاه نیاز به کمی برنامه ریزی دارد. بیشتر خرده فروشان، آگهی های خود را یک یا دو هفته قبل به صورت آنلاین در دسترس قرار می دهند، بنابراین می توانید برنامه ریزی را شروع کنید.
ساده‌ترین راه برای یافتن تخفیفات، استفاده از برنامه‌های مقایسه آگهی‌دهنده مانند Reebee و Flipp است. نه تنها می توانید به بروشور فعلی همه فروشندگان موجود دسترسی داشته باشید، بلکه می توانید موارد جداگانه را نیز جستجو کنید. این برنامه‌ها حتی به شما امکان می‌دهند مستقیماً از برخی خرده‌فروشان خرید کنید تا بتوانید فوراً از هر تخفیفی که پیدا می‌کنید استفاده کنید.

بهترین محصولات برای خرید در جمعه سیاه
اگر می‌پرسید بهترین چیزها برای خرید در جمعه سیاه چیست، بهتر است به دسته‌هایی فکر کنید که معمولاً بهترین تخفیف را دارند، مانند:
سفر (پروازها، هتل ها و بسته های تعطیلات)
وسایل الکترونیکی (لپ تاپ، تلفن همراه و تلویزیون)
بازی های ویدیویی
لوازم کوچک (مخلوط کن، قهوه ساز و میکسر)
کالاها و وسایل خانگی (حوله، ترموستات هوشمند و بلندگوهای هوشمند)
تجهیزات بدنسازی و ردیاب

خرید آنلاین می تواند به همان خوبی خرید حضوری باشد.
چیزی که در مورد بلک فرایدی بسیار خوب است این است که دیگر نیازی نیست یک شب در صف بمانید تا بهترین تخفیفات را به دست آورید. اکنون تقریباً هر خرده‌فروشی همان فروش آنلاین را ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت خرید کنید. گفته می شود، برخی از بازرگانان قیمت گذاری زمان بندی شده را ارائه می دهند که در آن فروش ساعت به ساعت منتشر می شود. اگر موردی وجود دارد که واقعاً می‌خواهید، می‌توانید زنگ هشدار تنظیم کنید تا مطمئن شوید تخفیف را از دست نمی دهید.
شایان ذکر است که تخفیفات مختلفی برای قبل از جمعه سیاه، جمعه سیاه و Cyber Monday/Week وجود خواهد داشت. ایده این است که خرده فروشان از شما می خواهند که دائماً به آنچه در دسترس است نگاه کنید به این امید که خرید بیشتری انجام دهید.

از کارت های خود برای امتیاز و تخفیفات استفاده کنید
حتی اگر جمعه سیاه در حال حاضر برخی از بهترین تخفیفات سال را ارائه می دهد، شما در واقع می توانید پس انداز خود را با کارت اعتباری بازپرداخت نقدی یا پاداش سفر جمع کنید.
هنگام خرید، با استفاده از کارت اعتباری بازگشت نقدی، بسته به کارتی که دارید و از کجا خرید می‌کنید، می‌توانید یک تا پنج درصد پول نقد اضافی برای شما به ارمغان بیاورد. از طرف دیگر، اگر کارت پاداش سفر دارید، امتیازاتی که با شارژ کردن خریدهایتان به دست می‌آورید می‌تواند به شما در جبران هزینه سفر در آینده کمک کند.
بسیاری از کارت‌های اعتباری با پاداش‌های خوش‌آمدگویی سخاوتمندانه همراه هستند، بنابراین اگر برنامه‌ریزی و هزینه‌های خود را مطابق با آن برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید پاداش‌های خود را افزایش دهید.
برای کسانی که به صورت آنلاین خرید می کنند، مطمئن شوید که از یک وب سایت بازگشت نقدی مانند Rakuten استفاده می کنید. هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد می کنید، بلافاصله 5 دلار دریافت می کنید. هنگامی که برای خرید آماده شدید، روی خرده فروشان شریک آنها کلیک کنید و به وب سایت رسمی آنها هدایت می شوید. سپس، هر خرید واجد شرایطی که انجام می‌دهید، وجه نقد اضافی را به شما بازمی گرداند. اینکه چقدر پول نقد دریافت می‌کنید به خرده‌فروش بستگی دارد، اما در طول تبلیغات می‌تواند تا 30 درصد باشد. برخی از پیشنهادات اخیر بازپرداخت نقدی از طریق Rakuten شامل پنج درصد در The Bay، چهار درصد در Joe Fresh، دو درصد در Old Navy، 4.5 درصد در فروشگاه Lego و دو درصد در Apple بوده است.
برخی دیگر از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های دریافت پول نقد کانادا عبارتند از Swagbucks، Great Canadian Rebates، Aeroplan، Drop، TopCashback و Checkout 51.

برنامه ریزی داشته باشید
نمی توان انکار کرد که در جمعه سیاه تخفیفاتی وجود دارد، اما به راحتی می توان درگیر خرید غیر لازم شد. به طور کلی، شما فقط می خواهید چیزهایی را خریداری کنید که به هر حال قصد انجام آنها را داشتید. خرید چیزی منطقی نیست اگر به آن نیاز ندارید فقط به این دلیل که در حراج است. علاوه بر این، مطمئن شوید که بودجه در دسترس برای خرید دارید.

Call Now Button