سنگین‌ترین شکست ایران در تاریخ جام های جهانی

تیم ملی فوتبال ایران با دریافت شش گل از تیم ملی فوتبال انگلیس، سنگین‌ترین شکست خود در تاریخ جام های جهانی را تجربه کرد.
این بازی با نتیجه شش بر دو به نفع انگلستان پایان یافت. جود بلینگام، باکایو ساکا (۲ گل)، رحیم استرلینگ، مارکوس رشفورد و جک گریلیش گل های انگلیس و مهدی طارمی دو گل ایران را به ثمر رساندند.
این بازی در حالی برگزار شد که اعتراضات در ایران ادامه دارد و خشونت‌ شدید حکومت در برخورد با معترضان، بر روی حضور ایران در جام جهانی سایه افکنده است. پیش از این بازی احسان حاج‌صفی، کاپیتان ایران با معترضان در ایران ابراز همدردی کرده بود.
تماشاچیان حاضر در ورزشگاه به شکل گسترده‌ای علی کریمی را تشویق می کردند. علی کریمی ستاره‌ی سابق تیم ملی در دو ماه گذشته به شکل قابل ملاحظه‌ای از اعتراضات ایران حمایت کرده است.
ترکیب انتخابی کارلوی کی روش برای این بازی غافلگیرکننده بود.
علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، روزبه چشمی، علی کریمی، مجید حسینی و احمد نوراللهی بازیکنان ترکیب ثابت ایران بودند.
نبود شجاع خلیل زاده و محمد کنعانی‌زادگان در ترکیب اصلی و نیمکت‌نشینی سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون از نکات ویژه این ترکیب بود.
بازیکنان تیم ملی انگلیس پیش از شروع بازی با ایران زانو زدند. گرث ساوتگیت سرمربی انگلیس قبل از بازی گفته بود: مدت طولانی است این کار را کرده‌ایم و این بار نیز انجام می دهیم.
این تیم از زمان کشته شدن جورج فلوید در بازداشت پلیس آمریکا در تابستان دو سال پیش، در تمام بازی‌های خود در اعتراض به نژادپرستی زانو می زنند. فیفا از تیم های حاضر در جام جهانی خواسته است از هر گونه نمایش سیاسی پرهیز کنند.
از مهم ترین اتفاقات این بازی تعویض اجباری دروازه بان ایران در دقایق اولیه بازی بود. برخورد شدید بیرانوند و مجید حسینی باعث مصدومیت مرد شماره یک تیم ایران شد.پس از آن حسین حسینی، دروزاه‌بان باشگاه استقلال جای او را در چارچوب دروازه گرفت.
انگلیس در نیمه اول بازی چهره یک مدعی جدی قهرمانی و ایران شاید ضعیف ترین ۴۵ دقیقه نمایش فنی در تمام بازی‌های جام جهانی خود را داشت.
ایران در ۱۸ درصد بازی توپ را در اختیار داشت، هیچ کرنری نزد، فقط یک ضربه به دروازه انگلیس زد که در چارچوب نبود، ۹ بار خطا کرد و چهار کرنر داد.
ایران نیمه دوم را با سه تعویض شروع کرد. محمد حسین کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده به جای چشمی، کریمی و جهانبخش وارد زمین شدنداین تعویض ها نیز ایران کاری از پیش نبرد.
احتمال ایران در بازی بعدی خود مقابل ولز تغییرات زیادی در ترکیب خود خواهد داشت.

Call Now Button