داروی درمان سینسیشیال تنفسی کودکان

به طور معمول اکثر کودکان مبتلا به سینسیشیال تنفسی یا RSV علائمی شبیه سرماخوردگی دارند که پس از یک یا دو هفته بهبود پیدا می کند، اما پاییز امسال، کودکان علائم شدید و طولانی تری را تجربه می کنند.
مقامات بهداشتی کانادا و متخصصان مراقبت های بهداشتی می گویند، این دلیل این است که کودکان در طول پاندمی کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در معرض ابتلا به این ویروس نبوده اند.
هیچ واکسنی برای بیماری ویروسی RSV در بازار وجود ندارد، اما دارویی وجود دارد که می تواند به پیشگیری از بیماری شدید در کودکان پرخطر کمک کند.
این دارو با نام پالیویزوماب می تواند توسط پزشکان و پرستاران در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا به صورت ماهانه برای درمان کودکان آسیب پذیر تجویز شود.
پالیویزوماب از عفونت جلوگیری نمی کند اما می تواند آنتی بادی های کودک را تقویت کند تا از بیماری شدید پیشگیری شود.
بر اساس یک تحقیق که در سال 2009 در مجله Pediatric Respiratory Reviews چاپ شد، کودکان مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی که نمی توانند به راحتی سرفه کنند و در بلع مشکل دارند، در صورت ابتلا به RSV در معرض خطر بیماری شدید و مرگ قرار دارند.
برخی شرکت های داروسازی در حال کار برای ساختن واکسن این ویروس هستند.
شرکت داروسازی فایزر در حال ساخت واکسن RSV برای زنان باردار است و در 1 نوامبر اعلام کرد که فاز 3 آزمایش بالینی آن واکسن به پایان رسیده است.
شرکت داروسازی بریتانیایی GSK نیز در حال ساخت واکسن برای سالمندانی است که در معرض خطر عفونت شدید RSV قرار دارند.
مدرنا نیز در فوریه امسال اعلام کرد، فاز 3 آزمایش بالینی واکسن mRNA خود را برای بزرگسالان بالای 60 سال راه اندازی خواهد کرد.

به گفته وزارت بهداشت کانادا، سایر سازندگان دارو از جمله جانسن، آسترازنکا، نواواکس وباوارین نوردیک نیز بر روی واکسن های RSV کار می کنند.

Call Now Button