رکود در بازار مسکن بریتیش کلمبیا، تا اواسط سال 2023 ادامه خواهد داشت

تازه ترین گزارش اتحادیه املاک و مستغلات بریتیش کلمبیا پیش‌بینی می‌کند، روند کاهش فروش و قیمت خانه در این استان تا اوسط سال 2023 ادامه پیدا کند.
در این گزارش آمده است، میزان فروش مسکن در این استان تا پایان سال جاری 34.4 درصد کمتر و در سال آینده 11.4 درصد کاهش خواهد یافت.
در این گزارش اشاره شده، نرخ‌های پایین وام مسکن، ترجیح خریدار برای فضای اضافی و امکان کار از راه دور که در دو سال گذشته باعث تقاضای بی‌سابقه در بازار مسکن شده بود، در حال حاضر کمرنگ شده و همین مسئله باعث تغییر قابل توجه در بازارهای مسکن سراسر استان شده است.
خریداران بالقوه در بریتیش کلمبیا، به دلیل نرخ‌های بهره بالاتر، افزایش شدید هزینه‌های زندگی و نااطمینانی اقتصادی کلی، کمتر امکان خرید دارند.
در این گزارش همچنین آمده است، با کم شدن میزان خرید، فشار بر بازار اجاره بالا رفته است. در حال حاضر بازار اجازه با حداقل آمار واحدهای خالی و برخی از بالاترین نرخ‌های اجاره ماهانه در کشور روبرو است.
همچنین اتحادیه املاک و مستغلات بریتیش کلمبیا هشدار داد، افزایش هزینه مصالح ساختمانی و نیروی کار همراه با نرخ بهره ی بالاتر منجر به کند شدن روند ساخت و ساز جدید در سطح استان خواهد شد.

Call Now Button