پنج شهر گران کانادا برای اجاره ی خانه همگی در بریتیش کلمبیا هستند

نوامبر دومین ماه متوالی است که در آن پنج شهر برتر برای اجاره ی خانه در کانادا همگی در بریتیش کلمبیا واقع شده اند و نورث ونکوور در صدر فهرست قرار دارد.
یک مطالعه اخیر از سایت liv.rent نشان می دهد، متوسط اجاره بها در ونکوور بزرگ برای یک آپارتمان یک خوابه بدون مبلمان از 2256 دلار در اکتبر به 2317 دلار در نوامبر افزایش یافته است. اجاره بها در نورث ونکوور 10.4 درصد افزایش یافت و آن را با میانگین 2760 دلار در ماه، گران ترین شهر کانادا کرد. وست ونکوور به همراه ونکوور در رتبه سوم، ریچموند در رتبه چهارم و برنابی در رتبه پنجم قرار دارند.
در مقایسه با سایر نقاط کانادا، متوسط اجاره در مرکز شهر تورنتو (2433 دلار) هنوز کمتر از اجاره در ریچموند (2446 دلار) و برنابی (2445 دلار) برای یک اپارتمان یک خوابه بدون مبلمان است.
میانگین بالای اجاره را می توان به ترکیب افزایش نرخ بهره و تورم و همچنین نرخ پایین خانه های خالی که بر قیمت گذاری فشار وارد می کند نسبت داد. به گفته liv.rentاجاره‌کنندگان می‌توانند ببینند که قیمت‌ها برای ماه‌های آینده بالا باقی می‌مانند.
به گفته Matisse Yiu مدیر بازاریابی liv.rent، متوسط قیمت یک خانه در کانادا در سپتامبر 2022، 640,479 دلار و میانگین قیمت خانه در بریتیش کلمبیا تقریباً 44 درصد بیشتر از این بود.
به گفته Yiu، عرضه خانه های جدید در حال افزایش است و به مالکان اجازه می دهد این واحدها را با قیمت های بالاتر اجاره دهند.
در شهر ونکوور، متوسط اجاره بها برای یک آپارتمان یک خوابه بدون مبلمان 2594 دلار است که Downtown،Kitsilano و Fairview سه محله گران قیمت هستند.
Yiu گفت، ونکوور و نورث ونکوور در طول سال 2022 برای کسب رتبه برتر به عنوان گران ترین شهر برای اجاره با هم رقابت کرده اند.
در مورد نورث ونکوور، این یک تغییر یک شبه نیست. ما در چند سال گذشته قیمت‌های آن را دنبال کرده‌ایم و مدتی است که در یک شیب ثابت بوده است.
بر اساس گزارش بازار اجاره CMHC در سال 2019 برای مترو ونکوور، ناحیه نورث ونکوور در سال 2019 شاهد نرخ اجاره 1.2 درصدی بود. علاوه بر این، متوسط اجاره هر فوت مربع برای نورث ونکوور (2.49 دلار) کمتر از ونکوور (3.81 دلار) و برنابی (3.51 دلار) است، با وجود اینکه این دو شهر اجاره کلی کمتری دارند.
او گفت: هنگامی که همه‌گیری رخ داد، همه از مرکز شهر خارج شدند، آنها به دنبال فضاهای بزرگ‌تر بودند، آنها نیازی به رفتن هر روز به دفتر نداشتند و به دنبال اجاره کمتر به ازای هر فوت مربع بودند.
ما شاهد این تغییر واقعاً عظیم اجاره‌کنندگان بودیم که از خانه خارج شدند و به مناطق حومه شهر رفتند، بنابراین اجاره بهای آن مناطق را نیز افزایش دادند.
Yiu گفت، از آنجایی که تحولات جدید در برنابی در حال تکمیل است، این منطقه ای است که باید تماشا کرد. متوسط اجاره فعلی برای یک آپارتمان یک خوابه بدون مبلمان در برنابی در حال حاضر 2445 دلار است.
Yiu می‌گوید، چند ماه آینده فصل های کم اجاره هستند، بنابراین در حالی که قیمت‌های اجاره همچنان بالا هستند و ممکن است در ماه‌های آینده به همین مسیر ادامه دهند، اما اجاره‌کنندگان قدرت بیشتری برای چانه‌زنی قیمت خود خواهند داشت.

Call Now Button