والدین کانادایی برای وقت گرفتن از پزشک اطفال با چالش روبرو هستند

موارد ابتلا به ویروس سینسیشیال تنفسی RSV، کووید-19 و آنفولانزا در میان کودکان افزایش زیادی پیدا کرده است و بیمارستان‌ های کودکان در سراسر کانادا با افزایش بیماران مواجه هستند. به این شرایط اصطلاحا چند همه گیری یا multi-demicگفته می شود.
به همین دلیل مقامات بهداشتی فدرال از کانادایی ها خواسته اند در مکان های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند تا از فشار بر بیمارستان ها کم شود.
دولت فدرال اعلام کرده است، کودکانی که به دلیل اقدامات بهداشت کووید-19 در دو سال گذشته عمدتا در خانه بوده اند مصونیت کمی نسبت به RSV و سایر ویروس های تنفسی دارند.
کمبود داروهای مسکن و داروهای ضد تب کودکان نیز باعث افزایش مراجعه والدین به مراکز مراقبت‌ های بهداشتی شده است.
در این شرایط پزشکان کودک در تلاش هستند زمان بیشتری را فقط به ویزیت کودکان اختصاص دهند، اما بسیاری از والدین برای وقت گرفتن از پزشک اطفال با چالش روبرو هستند.
مقامات به والدین هشدار می دهند، در موارد اورژانسی که کودک علائمی مانند مشکل تنفسی، مشکل در خوردن یا نوشیدن و درد قفسه سینه دارد، مستقیما به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنند.
در زمان پاندمی کرونا پزشکان، بیماران خود را به صورت مجازی ویزیت می کردند.
ویزیت مجازی محدود، مراقبت های بهداشتی ای هستند که بیمار از شخصی که پزشک او نیست یا به او ارجاع داده نشده، دریافت می کند.
به طور مثالKixCare یک کلینیک مجازی 24 ساعته کودکان در انتاریو است که به خانواده ها کمک می کند به موقع به یک پزشک اطفال مراجعه کنند.
وزارت بهداشت انتاریو اعلام کرد، پزشکانی که خدمات محدود مراقبت مجازی را به صورت ویدئویی ارائه می دهند، به ازای هر بیمار 20 دلار و برای خدمات تلفنی به ازای هر بیمار 15 دلار دریافت خواهند کرد.

Call Now Button