رویال بانک، واحد عملیاتی بانک HSBC را خرید

رویال بانک کانادا واحد عملیاتی بانک HSBC کانادا که هفتمین بانک بزرگ این کشور است را به قیمت 13.5 میلیارد دلار نقدا خریداری کرد.
در حال حاضر رویال بانک بزرگترین بانک کانادا از نظر دارایی است و این با این خرید حدود 130 شعبه دیگر به شعبات آن اضافه خواهد شد. رویال بانک امتیاز بسیاری از مشتریان فعال تجاری در عرصه بین المللی بانک HSBC را به فهرست مشتریان خود اضافه خواهد کرد.
سال گذشته دو بانک کانادایی، واحدهای عملیاتی دو بانک فعال در آمریکا را خریدند. بانک مونترال در ماه دسامبر واحد BNP Paribas SA Bank of the West را به مبلغ 16.3 میلیارد دلار و در ماه فوریه، بانک تی دیFirst Horizon Corp را با هزینه 13.4 میلیارد دلار خریدند تا بتوانند در این کشور نقش پر رنگ تری داشته باشند.
HSBC کانادا تا 30 سپتامبر، 134 میلیارد دلار دارایی داشته است. بانکداری تجاری تقریباً نیمی از درآمد خالص عملیاتی HSBC کانادا در سه ماهه اخیر را به خود اختصاص داده است.
رویال بانک در بیانیه ای اعلام کرد، خرید HSBC می تواند حضور جهانی بانک ما را تقویت کند.
رویال بانک همچنین اشاره کرد، کانادا 50 بانک و صدها اتحادیه اعتباری و فین تک دارد، و بانک HSBC کانادا تنها حدود 2٪ از سپرده ها و وام های مسکن کانادا را تشکیل می دهد.

Call Now Button