خریداران خانه در ونکوور از موقعیت استفاده کنند

بر اساس گزارش هیئت املاک و مستغلات ونکوور بزرگ (REBGV)، آمار فروش و قیمت مسکن در نوامبر به روند نزولی خود در هفت ماه گذشته ادامه داد و کل معاملات نسبت به سال قبل 52.9 درصد کاهش یافت و خانه ها بیش از 10 درصد از ارزش خود از زمان اوج قیمت در بهار را از دست دادند.
میزان فروش در ونکوور بزرگ در ماه نوامبر کمترین میزان از سال 1967 و تقریباً 37 درصد کمتر از میانگین 10 ساله بود، در حالی که انتظار می رود افزایش دیگری در نرخ بهره در 7 دسامبر، که هفتمین افزایش از سوی بانک مرکزی کانادا در سال جاری، انجام شود.
با این حال، برخی ادعا می‌کنند اینجا کف بازار مسکن مترو ونکوور است و خریداران باید امروز از فرصت استفاده کنند، زیرا عرضه کم و افزایش تقاضا ناشی از رشد جمعیت می‌تواند به زودی قیمت‌ها و فروش را افزایش دهد.
Brian Yu اقتصاددان ارشد Central 1 Credit Union، پس از انتشار داده‌های فروش اکتبر گفت: از نظر ما، اگر نرخ‌های بهره بالاتر از حد انتظار بروند، فروش در ماه نوامبر احتمالاً در پایین ترین حد یا نزدیک به پایین قرار خواهد گرفت.
Yu بیان کرد، نرخ‌های بالاتر وام مسکن همچنان بخش زیادی از خریداران را از بازار خارج می‌کند، اما نرخ‌های از پیش تصویب شده پایین، نرخ‌های ثابت و قیمت‌های پایین‌تر ممکن است برخی خریداران را به سمت خود بکشاند.
Kevin Skipworth مدیر کارگزار و شریک Dexter Realtyدر ونکوور خاطرنشان کرد، برخی از بازارها، از جمله Westside ونکوور، نورث ونکوور و ریچموند – که در آن نسبت فروش به فهرست جدید در نوامبر به 68 درصد رسید، با وجود کمبود، لیست فروش ثابت یا رو به افزایشی دارند.
Skipworth گفت: این بیشتر یک بازار راکد است تا یک بازار نزولی. خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت و فروشندگان منتظر افزایش بعدی هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید بر اساس پویایی بازار، حرکت خود را در زمان مناسب برنامه‌ریزی کنید، منتظر نمانید.
به گفته Ben Smith رئیس Avesdo مستقر در تورنتو، یک شرکت نرم‌افزاری که داده‌های املاک و مستغلات را ردیابی می‌کند، بازار کاندو که نیمی از کل فروش نوامبر را به خود اختصاص داده، نیز قوی‌تر از بسیاری از موارد مشکوک است. وی خاطرنشان کرد، مقایسه قیمت‌ها بین قبل از همه‌گیری 2019 و امروز نشان می‌دهد آپارتمان‌های مترو ونکوور با افزایش قیمت تا 150 درصد برای واحدهای جدید در سه سال گذشته، سرمایه‌گذاری محکمی بوده اند.
اگر منتظر کاهش قیمت های زیاد هستید، بعید به نظر می رسد که تحقق پیدا کنند، زیرا هزینه مسکن همچنان در حال افزایش است، درست مانند هر چیز دیگری.
REBGV گزارش می دهد، فروش خانه های مسکونی در این منطقه در نوامبر 2022 در مجموع به 1614 رسید که 52.9 درصد از فروش 3428 فروش ثبت شده در نوامبر 2021 و 15.2 درصد نسبت به اکتبر 2022 کاهش داشت.
Andrew Lis مدیر اقتصاد REBGV گفت: با جدیدترین معیارهای تورم که نشان دهنده بی میلی سرسختانه برای پاسخ خشمگین به افزایش نرخ است، بانک کانادا ممکن است تصمیم بگیرد با قدرت بیشتری برای بازگرداندن تورم به سطوح هدف اقدام کند. تجزیه و تحلیل داده ها در حالی که پیش‌بینی اینکه بانک با قطعیت چه خواهد کرد، همیشه دشوار است، اما این پس‌زمینه تورمی مداوم، اعلامیه نرخ ۷ دسامبر را به عنوان یک افزایش دیگر تنظیم می‌کند.
اما Lis اضافه کرد، عرضه بسیار کم – فهرست های جدید در ماه نوامبر 24 درصد نسبت به ماه قبل و 21 درصد کمتر از نوامبر 2021 است – و افزایش اخیر در مهاجرت به این معنی است که با وجود شرایط تورمی و افزایش نرخ وام مسکن، بازار ما یک افزایش تقاضا با افزایش مجدد قیمت خواهد داشت.
در همین حال، با توجه به کاهش چشمگیر فروش مسکن نسبت به سال گذشته، قیمت‌ها پایین‌تر، اما با کاهش آهسته‌تری همراه هستند.
قیمت معیار برای یک خانه مستقل در ونکوور بزرگ 1,856,800 دلار است که 1.7 درصد کاهش نسبت به نوامبر 2021 و 1.9 درصد کاهش نسبت به اکتبر 2022 دارد.
قیمت معیار یک ملک آپارتمان 720500 دلار است که 3.5 درصد نسبت به نوامبر 2021 افزایش یافته است اما نسبت به اکتبر 2022 فقط 0.9 درصد کاهش داشته است.
مجموع فروش خانه های شهری در نوامبر به 281 رسید که در مقایسه با 613 فروش در نوامبر 2021، 54.2 درصد کاهش داشت. قیمت معیار خانه شهری 1,027,900 دلار است. این افزایش 2.7 درصدی نسبت به سال گذشته و کاهش 1.5 درصدی نسبت به اکتبر 2022 را نشان می دهد.

Call Now Button