لایجه نمایندگان آمریکا، با هدف باطل شدن ویزای مقامات ایرانی و فرزندانشان

لایحه ای از سوی نمایندگان جو ویلسون (جمهوری خواه -کارولینای شمالی )، جاش گوتهایمر (دمکرات – نیوجرسی)، کلودیا تنی (جمهوری خواه- نیویورک) و ویسنته گونزالس (دمکرات– تگزاس) با عنوان قانون ابطال ویزای اعطا شده به ملاها و سران ایرانی در سال 2022 یا لایحه رژیم ارائه شد.
در این لایحه از وزیر امور خارجه آمریکا خواسته شده حضور مقامات ایرانی از جمله اعضای سپاه پاسداران، دفتر رهبری، نیروی انتظامی و اعضای نزدیک خانواده آنها در آمریکا را بررسی کنند. و اینکه آیا از میان این افراد کسی ویزای ایالات متحده را در اختیار دارد یا برای آن درخواست داده است.
بر اساس این لایحه ویزای صادر شده برای این افراد باید باطل شود.
ویلسون گفت: با توجه به اقدامات رژیم، غیرقابل باور است که به مقامات ایرانی و اعضای خانواده ی آنها به آمریکا بیایند و از همان آزادی هایی بهره مند شوند که شهروندان ایرانی تنها می توانند تصور آنها را داشته باشند.
این لایحه، وزیر امور خارجه را ملزم می کند مقامات دولتی خارجی را که در «نقض فاحش حقوق بشر» یا «فساد قابل توجه» دخیل هستند، از ورود به آمریکا منع کنند. البته اعمال این ممنوعیت سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.
طرفداران این لایجه می گویند، استفاده گسترده از ممنوعیت ویزا می تواند در تصمیم گیری مقامات رسمی ایران در مورد تظاهرات علیه رژیم، تردید ایجاد کند.
منتقدان این لایحه این سؤال را مطرح می کنند که آیا مجازات فرزندان به خاطر گناهان والدینشان منصفانه است یا خیر.

Call Now Button