یک پزشک Vernon می گوید، سویه فعلی ویروس آنفولانزا باعث ایجاد توهم در کودکان می شود

یک پزشک Vernon می گوید، نوع فعلی آنفولانزا که به شدت کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد باعث ایجاد توهم می شود.
دکتر Kathryn MacKinlay متخصص اطفال می‌گوید، فرزندش هنگام مبارزه با بیماری آنفولانزا دچار توهم شد و همین علائم را در کودکان دیگر نیز مشاهده کرده است.
MacKinlay در پستی در فیسبوک نوشت، پس از یک شب پر تب، دخترش ماریسا، شروع به شنیدن چیزهایی کرد. ساعت 7 صبح و بعد از اینکه شب را برای درمان تب‌های شدیدش گذراندم، ماریسا بالاخره احساس بهتری پیدا کرد، اما ناگهان از شنیدن‌ صداهایی وحشت کرد.
بسیاری از والدین به طور مشابه با دیدن فرزند خود در چنین حالت پریشانی، وحشت می کنند. لرزیدن، فریاد زدن و گیج شدن. من نه. من به عنوان یک پزشک اورژانس، بسیاری از بچه های دیگر را در چند هفته اخیر در حالی که مبتلا به آنفولانزای A بودند دیدم، که دچار توهم شدند.
MacKinlay می‌گوید، بخش اورژانس بیمارستان Vernon Jubilee توسط کودکانی که صداهای بلند می‌شنوند، اجسام را خیلی بزرگ یا خیلی دور می‌بینند و احساس می‌کنند کسی یا چیزی می‌خواهد به آنها صدمه بزند و می‌ترسند، پر شده است.
تست آنفلوانزا همه ی این بیماران جوان مثبت بود.
MacKinlay تجربه شخصی خود را به این دلیل منتشر کرد که می‌خواست به والدین دیگر هشدار دهد، اما همچنین به آنها اطمینان دهد که حال فرزندشان خوب خواهد شد.
خوشبختانه، این دوره های هذیان کوتاه هستند و نیازی به درمان ندارند. تا زمانی که ماریسا بین این اپیزودها گیج یا ترسیده بود، کاری جز نوازش نمی توانستم انجام دهم.
او می گوید بهترین کاری که والدین می توانند در طول بیماری انجام دهند این است که کودک را به خوبی هیدراته نگه دارند و داروهایی برای کاهش تب به او بدهند. مصرف متناوب ایبوپروفن (ادویل) و استامینوفن (تیلنول) هر سه ساعت یکبار برای پایین آوردن تب مفید است.
وی گفت، خوشحالم که به اندازه کافی در مورد هذیان آنفولانزای A امسال می دانستم و مجبور نبودم ماریسا را ​​به بخش اورژانس بیاورم، اما در صورت بروز علائمی که نیاز به مراقبت اورژانسی دارد، او را سریعا به بیمارستان می رساندم.
علائمی که نیاز به مراجعه به اورژانس دارد عبارتند از:
دیسترس تنفسی (سخت نفس کشیدن یا نفس کشیدن خیلی سریعتر از حد معمول)
لب های غیر معمول رنگ پریده، سفید یا آبی.
آسم یا خس خس سینه که به داروهای تجویز شده پاسخ نمی دهد.
تب در کودک کمتر از سه ماه
تب در کودک مبتلا به مشکلات ایمنی مزمن یا پیچیده
سخت بیدار شدن
تب بیش از پنج روز در کودک در هر سنی.
تب همراه با بثورات پوستی شبیه تاول یا کبودی که با فشار دادن آنها سفید یا محو نمی شوند.

Call Now Button