بیش از ۲.۷ میلیون دلار غرامت به ۵۰ نفر که در کانادا از واکسن آسیب دیده بودند پرداخت شد

۵۰ نفر که به دلیل تزریق واکسن های مجاز وزارت بهداشت کانادا آسیب جدی دیده بودند، بیش از ۲.۷ میلیون دلار برای حمایت دریافت کردند.

مشخص نشده به هر فرد چه مقدار غرامت پرداخت شده یا شکایات تائید شده در رابطه با کدام واکسن بوده اند.

این افراد ادعای خود را در برنامه حمایت از آسیب واکسن کانادا VISP که در سال ۲۰۲۱ اغاز به کار کرد، مطرح کرده بودند.

در بازه ی زمانی جون ۲۰۲۱ تا اول دسامبر ۲۰۲۲، ۱۲۹۹ شکایت به وزارت بهداشت کانادا رسیده بود که از تعداد ۲۰۹ مورد به دلیل عدم تطابق با معیارهای تعیین شده یا اطلاعات ناقص غیرقابل پذیرش بودند.

از میان افراد باقیمانده ۲۲۱ مورد به طور کامل توسط هیئت بررسی پزشکی برنامه ارزیابی، ۴۸ مورد در انتظار ارزیابی هیئت بررسی پزشکی و ۶۶۲ مورد نیز در مرحله جمع آوری سوابق پزشکی هستند.

افرادی می توانند شکایت خود را ثبت کنند که در اثر تزریق یک واکسن مجاز وزارت بهداشت کانادا که پس از ۸ دسامبر ۲۰۲۰ در این کشور تجویز شده است، آسیب جدی مرتبط با واکسن دیده باشند.

این برنامه شامل تمام واکسن‌ها از جمله واکسن کووید-۱۹ است.

آسیب جدی مرتبط با واکسن عبارتند از: آسیب شدید، تهدیدکننده یا تغییر دهنده زندگی که ممکن است منجر به بستری شدن شده یا مدت زمان بستری شدن او در بیمارستان را طولانی‌تر کند و یا منجر به ناتوانی مقطعی یا ناتوانی مداوم یا قابل توجه در فرد شود.

بر اساس داده‌های آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC)، ۵۲ هزار و ۲۰۳ عارضه جانبی پس از واکسیناسیون کووید-۱۹ در کانادا گزارش شده که ۰.۰۵۶ درصد از کل دوزهای تجویز شده را تشکیل می‌دهد. که ۱۰ هزار گزارش در مورد عوارض جدی در برابر این واکسن ها است.

عوارض جانبی شامل بثورات موقتی، خستگی، درد محل واکسیناسیون و سردرد می‌شود.

تا نوامبر ۲۰۲۲ بیش از ۹۳ میلیون دوز واکسن کووید در کانادا تجویز شده است.

مدت زمان رسیدگی به هر شکایت از سوی VISP به طور میانگین حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه است.

برنامه VISP ساکنان تمام استان‌ها و مناطق به جز کبک که برنامه جبران خسارت واکسن خود را دارد، می‌شود.

Call Now Button