با وجود کاهش قیمت ها در برخی مناطق BC، فروش مسکن در ماه نوامبر 50 درصد کاهش یافت

بازار مسکن بریتیش کلمبیا در ماه نوامبر به رکود ادامه داد و فروش نسبت به ماه مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافت.

B.C. Real Estate Association اعلام کرد، در مجموع 4512 فروش خانه در ماه نوامبر توسط خدمات چند فهرستی ثبت شده است که نسبت به نوامبر گذشته بیش از 9171 فروش کمتر است. در حالی که فروش معمولا در ماه های زمستان کم می شود، این رقم حدود 30 درصد کمتر از میانگین تاریخی ماه است.

Brendon Ogmundson، اقتصاددان ارشد انجمن گفت: کندی فعالیت بازار مسکونی نشان دهنده تغییر سال 2022 است.

وی در بیانیه ای گفت: سال گذشته در این زمان، فروش مسکن نزدیک به رکورد در ماه نوامبر بود، قیمت مسکن شتاب گرفت و نرخ وام مسکن کمتر از نیمی از سطح فعلی بود.

افزایش نرخ وام مسکن همچنان فعالیت فروش را محدود می کند، اگرچه با نزدیک شدن به پایان چرخه انقباض بانک کانادا و کاهش بازده اوراق معیار، کاهش نرخ وام مسکن ممکن است در اینده اتفاق بیافتد.

تعداد فروش در اکثر مناطق B.C کاهش یافته است. در بازارهای املاک و مستغلات بیشترین کاهش در Fraser Valley با 58.3 درصد کاهش، ونکوور بزرگ با 53.5 درصد کاهش و Chilliwack با 51.7 درصد کاهش ثبت شده است.

خانه های فهرست شده برای فروش در ونکوور بزرگ 63 درصد افزایش یافته و در Fraser Valley در ماه گذشته نسبت به نوامبر 2021 تقریباً دو برابر شده است.

افزایش تعداد فهرست‌های فعال به‌ویژه در جزیره ونکوور و Chilliwack شگفت‌انگیز است، جایی که تعداد فهرست‌ها تقریباً سه برابر شد.

قیمت ها در سراسر B.C. با کاهش دو رقمی در برخی مناطق مواجه شده اند.

Call Now Button