تغییرات مهم نظام مالیاتی کانادا در سال ۲۰۲۳

قوانین مالیاتی کانادا در سال ۲۰۲۳ تغییراتی خواهد داشت که بسیاری از کانادایی‌های مقیم این کشور و حتی خارجی‌هایی را که در کانادا زندگی نمی کنند تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این تغییرات جدید قوانین مالیاتی با هدف ایجاد مشوق مالیاتی برای خریداران جدید مسکن و اعمال مالیات ملک برای صاحبان غیر مقیم کانادا ایجاد خواهد شد.

یکی از این تغییرات مالیاتی مربط به حساب پس انداز خانه اول (FHSA) است که به خریداران امکان می‌دهد در حدود ۴۰ هزار دلار برای خرید خانه پس‌انداز کنند. برداشت از این حساب برای خرید خانه، فاقد مالیات است. متقاضیان می‌توانند سالانه حداکثر هشت هزار دلار برای پنج سال در این حساب، ذخیره کنند.

به گفته Hugh Woolleyحسابدار حرفه‌ای مقیم ونکوور، حساب FHSA فقط مخصوص خریداران خانه اولی نیست تمامی افرادی که در مدت چهارسال گذشته یا قبل از آن خانه نخریده اند نیز، مشمول مزایای این حساب پس‌انداز بدون مالیات هستند.

از تغییرات مهم دیگر، حمایت مالیاتی از بازسازی خانه‌هایی است که برای سالمندان و معلولان، مناسب‌سازی می‌شود تا این افراد بتوانند در کنار خانواده‌هایشان زندگی کنند.

به خانواده‌هایی که یک سوئیت جداگانه برای معلولان و سالمندان ایجاد کرده‌اند، برای حداکثر ۵۰ هزار دلار هزینه بازسازی منزل، حدود ۱۵ درصد یعنی هفت هزار و ۵۰۰ دلار مالیات بازگردانده خواهد شد.

در سال جاری همچنین مالیات مسکن خالی و کم استفاده (UHT) نیز اعمال خواهد شد. سالانه یک درصد از ارزش این خانه‌های خالی، از افراد غیرمقیم و غیرکانادایی اخذ خواهد شد. البته ملکی که به دلیل ترس از تغییرات فصلی قابل سکونت نباشد و یا فقط در یک فصل خاص قابل سکونت باشد، از این قانون معاف است.

افراد خارجی صاحب این املاک خالی و کم استفاده، از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ باید یک اظهارنامه مالیاتی UHT برای آن ارائه دهد.

همچنین میزان درآمد سالانه معاف از مالیات در سال جاری به ۱۵ هزار دلار رسیده است. سال قبل، میزان درآمد سالانه معاف از مالیات، ۱۴ هزار و ۳۹۸ دلار بود.

Call Now Button