اروپا از سال جاری از بازدیدکنندگان هزینه دریافت خواهد کرد

کانادایی‌هایی که می‌خواهند به اروپا سفر کنند، از امسال باید هزینه‌ بپردازند.

تاریخ راه اندازی سیستم جدید روادید اتحادیه اروپا (EU) که ​​سیستم مجوز اطلاعات سفر اروپا (ETIAS) نامیده می شود، نزدیک تر می شود.

این طرح برای ردیابی بازدیدکنندگان از 63 کشوری که عضو اتحادیه اروپا نیستند، اما می توانند بدون نیاز به ویزا وارد اتحادیه شوند، عمدتاً با اهداف امنیتی ایجاد شده است.

در توضیح این طرح آمده است: برای کاهش رویه‌ها و زمان انتظار، و همچنین رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی، کمیسیون اروپا (EC) راه‌حلی به نام ETIAS ارائه کرده است.

این سیستم الکترونیکی تشخیص می‌دهد، آیا فرد تهدیدی برای امنیت کشورهای اتحادیه اروپا است یا خیر، که در صورت مثبت بودن پاسخ منجر به ممانعت از ورود وی می‌شود.

مسافران کانادا، ایالات متحده و بریتانیا تنها تعدادی از کشورهایی هستند که باید مجوز ETIAS را دریافت کنند.

در ابتدا EC اعلام کرده بود این سیستم تا ماه می سال جاری به طور کامل عملیاتی خواهد شد. اکنون این سایت می گوید انتظار می رود این سیستم تا اول نوامبر 2023 به طور کامل فعال شود.
انتظار می رود این مجوز برای هر برنامه 7 یورو (حدود 9.50 دلار کانادا) هزینه داشته باشد. فقط بزرگسالان بالای 18 سال باید درخواست دهند، افراد زیر 18 سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

این برنامه اطلاعات شخصی و اسناد سفر مانند گذرنامه و اولین کشور اتحادیه اروپا که قصد بازدید از آن را دارید، درخواست می کند. همچنین سوالاتی در مورد سوابق جنایی، حضور در مناطق درگیری و دستور خروج از کشورهای اتحادیه اروپا پرسیده خواهد شد.

اگر فرم درخواست شما صحیح باشد و به عنوان یک خطر امنیتی علامت گذاری نشده باشد، تایید خواهید شد. به گفته این سایت، انتظار می رود این کار تنها در چند دقیقه تکمیل شود.

با این حال، اگر ETIAS چیزی خطرناک در درخواست شما بیابد، درخواست حدود چهار روز یا حداکثر دو هفته به صورت دستی پردازش می شود.

پس از دریافت مجوز ETIAS، اعتبار آن به مدت سه سال یا تا زمانی که گذرنامه شما منقضی شود، هر کدام که زودتر برسد، خواهد بود.

درخواست ETIAS شما می تواند به دلایلی که در سایت آن فهرست شده است رد شود.

کشورهای اتحادیه اروپا تنها کشورهایی نیستند که شرایط ورود را برای خارجیان معاف از ویزا اعمال کرده اند.

کانادا سال‌هاست که سیستم مشابهی به نام مجوز سفر الکترونیکی (ETA) دارد که تنها 7 دلار هزینه دارد.

ایالات متحده همچنین یک سیستم مشابه به نام سیستم الکترونیکی برای مجوز سفر (ESTA) دارد.

در اینجا لیست کامل کشورهایی که به تایید ETIAS نیاز دارند آمده است. EC گفته ممکن است تا زمان راه اندازی سیستم، کشورهای بیشتری به این لیست اضافه شوند.

Call Now Button