مشکلات طرح ملی مراقبت از کودکان

طرح ملی مراقبت از کودکان پیشروی قابل توجهی داشته است، اما کارشناسان معتقدند، به دلیل کمبود تعداد مکان‌ها و نیروی کار می‌تواند با خطر شکست روبرو باشد.

دولت فدرال قول داده هزینه‌های روزانه نگهداری از کودکان در سال اول به نصف و تا سال ۲۰۲۶ به ۱۰ دلار در روز برای هر کودکِ حاضر در استان‌های شرکت کننده در طرح کاهش دهد.

بودجه ی این طرح حدود ۳۰ میلیارد دلار طی پنج سال است تا به استان‌ها در جبران هزینه‌های مربوط به یک برنامه ملی آموزش ابتدایی و نگهداری از کودکان، کمک کند. این طرح همچنین ایجاد ۲۵۰ هزار فضای جدید نگهداری از کودکان در سراسر کشور را مد نظر دارد.

به گفته مورنا بالانتاین، مدیر اجرایی سازمان Child Care Now، این طرح هزینه‌های والدین را به طرز باورنکردنی کاهش می دهد. و والدین به مکان‌ها و سیستم‌های نگهداری از کودک بیشتری دسترسی دارند. بنابراین تقاضا برای استفاده این برنامه بسیار زیاد است.

وی گفت، تعداد افراد قرار گرفته در لیست انتظار نشان دهنده ی کمبود قابل توجه در مکان‌های پیاده سازی این برنامه است. ما همچنین به کمبود تعداد مربیان در تمام مناطق کشور روبرو هستیم، زیرا با حقوق پایین فرایند استخدام آسیب می بیند. دولت فدرال تعیین حداقل دستمزدها را به عهده استان‌ها گذاشته و روند افزایش دستمزد در سراسر کشور متفاوت است.

به عنوان مثال، در یوکان حداقل دستمزد برای مربیانِ واجد شرایط ۳۰ دلار یا کمی بیش از ۳۲ دلار در ساعت در جوامع روستایی است. ساسکاچوان نیز افزایش دستمزد ۲ دلار در ساعت را پیشنهاد کرده است. آلبرتا برای کارکنان بخش مراقبت از کودکان افزایش دستمزد و پرداخت‌های یکباره را در نظر گرفته، و نوا اسکوشیا نیز دستمزدها را تا سقف ۳۰ درصد افزایش داده است.

در انتاریو مربیان تازه کار حداقل دستمزد ۱۸ دلار در ساعت و سرپرستان ۲۰ دلار در ساعت دریافت می‌کنند که قرار است در سال آینده به ۱۹ و ۲۱ دلار افزایش یابد. در نیوبرانزویک، کسانی که دارای گواهینامه یک ساله در زمینه آموزش‌های ابتدایی هستند، اکنون ۲۳.۴۷ دلار در ساعت و کارمندان آموزش ندیده ۱۶.۹۰ دلار درآمد دارند. در بریتیش کلمبیا نیز افزایش دستمزد در حدود ۴ دلار در ساعت است.

Call Now Button