یادبود پرواز PS752 در نورث ونکور

باران نتوانست معترضان را متوقف کند، صدها نفر برای بزرگداشت مسافران پرواز 752 خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین که سرنگون شده بود، جمع شدند.

دریایی از مردم با چترها، پرچم‌های ایران پیش از انقلاب و پلاکاردهای حک شده با پیام‌های قدرتمند از Rey Sargent Park تا Shipyards پیاده روی کردند. صدای باران با سردادن شعارهای عدالت برای PS752 و جمهوری اسلامی اعدام را متوقف کن، در هم پیچیده بود.

پس از جمع شدن در Shipyards Square خانواده های قربانیان برای ادای احترام به عزیزان از دست رفته روی صحنه رفتند. هرکدام با در دست داشتن یک عکس، نام و سن خویشاوندان خود را برای جمعیت اشکبار اعلام کردند.

این رویداد در ساعت 4 بعد از ظهر با سخنرانی اعضای شورای محلی و اعلامیه ای از نخست وزیر David Eby آغاز شد. این استان 100000 دلار بودجه در اختیار شهرداری نورث ونکوور قرار خواهد داد تا بنای یادبودی برای قربانیان این سانحه بسازد.

آرمان ابطحی، عضو انجمن بین المللی غیرانتفاعی انجمن خانواده قربانیان پرواز PS752 و برگزارکننده این رویداد گفت، بی شک شگفت انگیز است که چیزی داشته باشیم که خاطره آنها را برای مدت طولانی زنده نگه دارد، بنابراین هیچ کس این جنایتی را که رژیم اسلامی در حق مردم ایران و کانادا انجام داد فراموش نمی کند.

ابطحی، که برادرش در پرواز PS752 بود، گفت، پس از دیدن چنین جمعیتی از مردم که برای ادای احترام جمع شده‌اند، «واقعاً احساساتی» شده است.

وقتی می بینم مردم از این کمپین در حمایت از خانواده ها و انقلاب در ایران حمایت می کنند، امیدم زیاد است. خوشحالم که این انجمن را در اینجا داریم.

پیش از راهپیمایی، Eby در بیانیه‌ای از روز ملی یادبود قربانیان سوانح هوایی و کسانی که در این حادثه آسیب دیده‌اند یاد کرد.

چند نفر از قربانیان از بریتیش کلمبیا بودند. آنها دوستان، خانواده و میراثی جاودانه از کمک‌های مثبت به جوامع خود و استان ما به جا گذاشتند.

در این روز پر درد و اندوه به عزیزانشان می‌پیوندیم و به سوگ آنان می‌نشینیم.

Eby گفت، نابودی پرواز 752 بزرگترین تلفات جان کانادایی ها در یک فاجعه هوایی از سال 1985 است، زمانی که 280 کانادایی پس از انفجار بمب در پرواز 182 ایر ایندیا در مسیر تورنتو به لندن جان باختند.

خشم ما از حمله به پرواز 752 در سال‌های گذشته کاهش نمی‌یابد. ما بار دیگر این اقدام هولناک را محکوم می‌کنیم و در کنار خانواده‌های قربانیان خواستار عدالت هستیم.

از جمله افرادی که قربانی این حمله شدند می‌توان به فای کازرانی، فیروزه مدنی، فاطمه پسوند، دلارام داداش نژاد، عایشه پورقدری، دانیال ساکت و ناصر پورشعبان اوشیبی از ساکنان نورث ونکوور اشاره کرد.

Call Now Button