هفت بریتیش کلمبیایی الهام بخش در سال 2022

بریتیش کلمبیایی‌ها در سال 2022، چیزهای زیادی برای افتخار کردن داشتند، از پیشرفت‌های علمی گرفته تا یافتن راهی بهتر برای انجام کارها. امسال، ساکنان این استان کمک‌های زیادی هم برای خودشان و هم برای سایر نقاط کره زمین انجام دادند.

در اینجا هفت داستان در مورد ساکنان B.C. است که در سال 2022 جهان را به مکانی بهتر تبدیل کردند.

آزمایشگاه ونکوور راه بهتری برای شستن لباس ها پیدا کرد
هرکسی نیاز به شستن لباس های خود در یک مقطع زمانی دارد. اما آن همه آب آغشته به سس و کرن بری پس از کریسمس کجا می رود؟

میکروپلاستیک ها همه جا هستند. در میکروارگانیسم های قطب شمال، پرندگان دریایی مرده در جزایر دوردست و حتی در قله ی بلندترین کوه های جهان. برخی از سواحل قبلاً شن و ماسه خود را با زباله های پلاستیکی جایگزین کرده اند.

هنوز مشخص نیست، میکروپلاستیک چه تاثیری بر حیات وحش و انسان دارد. اما بسیاری از دانشمندان می گویند که نشانه ها خوب نیستند.

Charlie Cox مدیر راه حل های میکروپلاستیک Ocean Wise می گوید: این یک مشکل واقعاً مهم است. منسوجات مصنوعی منبع اصلی آلودگی میکروپلاستیک در اقیانوس ها هستند.

این همان چیزی است که یافته‌های آزمایشگاهی بی‌نظیر ونکوور را در سال جاری بسیار مهم می‌کند. در ماه نوامبر، نزدیک به دوجین محقق از Patagonia، Samsung و Ocean Wise گرد هم آمدند تا ارزیابی کنند، چگونه لباس‌های با الیاف مصنوعی هنگام عبور از چرخه‌های شستشو، آبکشی و چرخش، میکروفیبرها را رها می کنند.

آنچه آنها دریافتند: تنظیم ماشین لباسشویی در چرخه شستشوی ملایم می تواند رها شدن ذرات پلاستیک میکروسکوپی را تا 70 درصد کاهش دهد.

محققان با توصیف نتایج به‌عنوان «تغییردهنده بازی برای سلامت اقیانوس‌ها»، از تولیدکنندگان ماشین‌های لباسشویی خواستند تا محصولاتی با چرخه‌های شستشوی ملایم تولید کنند.

Cox گفت: چیزی که ما اکنون تشویق می کنیم این است که سایر تولید کنندگان ماشین لباسشویی از نمونه سامسونگ پیروی کنند و شروع به طراحی تنظیمات کم آسیب کرده و این استاندارد را رعایت کنند.

دانشمند اهل BC خود را به عنوان طعمه پشه معرفی می کند
Dan Peach هیچ مشکلی برای عقب کشیدن آستین یا در اختیار گذاشتن لاله گوش خود برای علم ندارد. اما امسال این محقق پشه‌ها از همه بریتیش کلمبیایی‌ها خواست برای او پشه‌ها را از طریق پست بفرستند.

همه اینها بخشی از یک پروژه نقشه برداری بلندپروازانه است که هدف آن کشف 51 گونه پشه است که قبلاً در BC وجود داشتند.

Peach از نقشه‌ها، همراه با تغییرات پیش‌بینی‌شده در دما و بارندگی، برای مدل‌سازی نحوه انتشار پشه‌ها و بیماری‌هایی که حمل می‌کنند در پشت یک آب و هوای متغیر استفاده می‌کند.

Peach گفت: ما فکر می کنیم پشه ها قبلاً به سمت شمال پیش رفته اند. و سوال این است با تغییر اقلیم و تغییر برخی از این شرایط، در آینده کجا خواهند بود؟

کاری که با این دانشمند شروع شد تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند، به ارتشی از بریتیش کلمبیایی ها تبدیل شده است که وظیفه خود را انجام می دهند.

Peach اخیراً بیان کرده است، پاسخ‌های زیادی دریافت شده که ما در پردازش آنها با تأخیر مواجه هستیم.

یک محقق راه بهتری برای بازیافت پیدا کرده است
بازیافت پوست موز آسان است. چون ارگانیک است، درست است؟ اما دستمال کثیف؟ آیا زباله است؟ آیا به توده کمپوست می پیوندد؟

بازیافت می تواند بی جهت پیچیده به نظر برسد. اما سهم خود را انجام دهید، و مزایا می توانند اضافه شوند.

حیوانات ناز را وارد کنید. در ماه می، محققان B.C با برخی از همتایان اتریشی همکاری کردند تا تأثیر دیدن عکس‌های زندگی دریایی بر روی عادات بازیافت را آزمایش کنند.

در یک ساختمان اداری بلندمرتبه در مرکز شهر ونکوور، محققان به‌طور تصادفی ایستگاه‌های بازیافت را در هشت طبقه به ترکیبی از تابلوهای استاندارد تغییر دادند که یکی از آنها تعهد حفاظت از حیات اقیانوس‌ها را تبلیغ می‌کرد و دیگری تصاویری از لاک‌پشت‌هایی که در پلاستیک حبس شده بودند یا دلفین‌ها با کیسه‌هایی بر روی باله های خود داشتند را نشان می داد.

آنها شش هفته صبر کردند. Yu Lou محقق UBC و نویسنده اصلی، در مطالعه‌ای که آوریل گذشته در مجله Environment and Behavior منتشر شد، نوشت: وقتی آنها برگشتند، الگو واضح بود: علائم با تصاویر حیوانات مهم‌ترین اثر را داشتتند و ضایعات پلاستیکی را تا 17 درصد کاهش داد.

اکثر کارمندان حتی متوجه نشدند که رفتار خود را تغییر داده اند. هنگامی که محققان با آنها مصاحبه کردند، تنها پنج درصد گفتند پوسترها را دیده اند.

کشاورز اهل Armstrong دریافت محافظت با فوم به جلوگیری از مرگ زنبورها کمک می کند.
تعداد بی‌شماری زنبور عسل در جریان موج گرمای جون 2021 تلف شدند.

معلوم شد زنبورها نمی توانند عرق کنند. بنابراین هنگامی که گرمای رکوردشکن رسید، به دنبال آب رفتند. آنها در نقطه ای بین استخر بچه ها و کندوهای زنبور عسل در خانه Emily Huxter در Armstrong، بریتیش کلمبیا، سقوط کرده و جان باختند.

وی وقتی لاشه را پیدا کرد، متوجه چیز عجیبی شد: در چنگال استرس گرمایی، اندام های جنسی این حشرات کوچک از بین رفته بود.

چنین گرمای شدیدی چیزی بیش از زنبورها یا عسلی که آنها تولید می کنند را تهدید می کند. مزرعه زنبور عسل Armstrong بخشی از شبکه زنبوردارانی است که خدمات گرده افشانی را برای محصولاتی به ارزش تقریبی 5 میلیارد دلار در سال در کانادا ارائه می دهند.

هر سال، Huxter کندوهای خود را در سراسر Okanagan Valley می گرداند و به گرده افشانی درختان گیلاس، سیب و آلو در نزدیکی مرز ایالات متحده در Osoyoos تا Vernon کمک می کند.

مزرعه Huxter که یک زنبوردار نسل دوم است، برای زنبورداران دیگر در سراسر کانادا نیز ملکه پرورش می‌دهد و به جبران خسارت‌های زمستانی که مستعمرات هر ساله در Prairies یا Ontario تجربه می‌کنند، کمک می‌کند.

همه اینها بخشی از تلاش برای خودکفایی بیشتر صنعت و کاهش وابستگی زنبورداران کانادایی به ملکه های وارداتی از مکان هایی مانند استرالیا یا ایالات متحده است.

Huxter گفت، افزایش دما این هدف را تهدید می کند. بنابراین پس از ضررهای جون، این زنبوردار فکر کرد: چگونه می توانیم کارها را بهتر انجام دهیم؟

Huxter با محققی به نام Alison McAfee از مرکز تحقیقات BeeHIVE دانشگاه بریتیش کلمبیا، آزمایشی را انجام داد تا بفهمد چه چیزی بهترین کار را انجام می دهد.

در آستانه موج گرمایی دیگر، Huxter در چندین کندو دماسنج نصب کرد. در برخی از آنها، او از شربت شکر – چیزی که همسایه اش امتحان کرده بود – تنظیم کرد. در برخی دیگر، او یک قطعه عایق پلی استایرن به ضخامت دو اینچ را روی کندو قرار داد.

McAfee در خبرنامه صنعت زنبورداری “Hivelights” در اوایل سال جاری نوشت، در حالی که شربت شکر کمک چندانی به پایین نگه داشتن دمای کندو نکرد، پوشش استایروفوم به طور متوسط دما را ​​3.8 درجه سانتی گراد کاهش داد که یک کاهش قابل توجه است. این یک گام مهم به سوی بهتر شدن مدیریت کندوها در این شرایط شدید است که باید انتظار افزایش آن را در آینده داشته باشیم.

این شرکت کانادایی از پهپادها برای کاشت مجدد جنگل های سوخته بریتیش کلمبیا استفاده می کند
هنگامی که شش روتور این هواپیماهای بدون سرنشین سنگین وزوز می کنند، بیش از 1500 دانه را به یک دسته خودکار هدایت می کنند که برخی امیدوارند نشانه شروع انقلابی در کاشت درخت باشد.

استارت‌آپ‌های درختکاری با وعده‌هایی مبنی بر جوان‌سازی جنگل‌ها از هوا، به دنبال تکمیل این کار با انبوهی از پهپادهای هوایی هستند.

Flash Forest در بهار گذشته، در اولین فصل کاشت تجاری خود، 150000 درخت در BC کاشت. جنگل های آسیب دیده توسط آتش سوزی شامل زمین های سوخته دریاچه White Rock در سال 2021 در شرق Kamloops و همچنین آتش سوزی جنگلی در نزدیکی  Quesnel، 100 Mile House و northern B.C.  بود.

در ماه اکتبر، وزارت منابع طبیعی کانادا اعلام کرد، از Flash Forest با کمک مالی بیش از 1.3 میلیون دلار حمایت خواهد کرد. طی دو سال، دولت این شرکت را موظف به کاشت بیش از یک میلیون درخت کرده است.

این شرکت تاکنون 37 پروژه شامل 22 گونه مختلف درختی را تکمیل کرده است. اما جاه‌طلبی‌های Flash Forest بسیار بزرگ‌تر است. آنها به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت کانادایی در نوع خود، قصد دارند تعداد درخت‌هایی را که هر سال می‌کارند چهار برابر کنند، به طوری که تا سال 2028، یک میلیارد درخت در سراسر کشور کاشته شود.

اگر این کار تحت نظارت دولت فدرال انجام شود، نیمی از هدف کانادا برای کاشت دو میلیارد درخت تا سال 2030 خواهد بود.

Bryce Jones فارغ التحصیل دانشگاه ویکتوریا و یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Flash Forest می گوید: احیای جنگل مسلماً بهترین راه حلی است که ما برای بیرون کشیدن کربن از هوا داریم.

نهنگ عنبر دست کمک دریافت کرد
نهنگی که در ماه اکتبر در تجهیزات ماهیگیری میگو گرفتار شده بود، پس از اینکه تیم نجات پستانداران دریایی به کمکش آمد، دست کمکی را دریافت کرد.

جمعیت های گوژپشت در دهه های اخیر بازگشت بزرگی به آب های بریتیش کلمبیا داشته اند. اما با افزایش تعداد آنها، آنها نیز با چالش روبرو هستند.

Lara Sloane مشاور ارتباطات DFO، پس از نجات این نهنگ گفت: زباله ها یک مشکل واقعی برای حیات وحش دریایی هستند.

Sloane گفت، مردم می توانند با بریدن مواد بسته بندی، بند ها، طناب و سایر مواد حلقه دار قبل از دور ریختن آنها از درهم تنیدگی آنها جلوگیری کنند.

یک آزمایش اضطراری برای یک شناگر باتجربه اقیانوس
در یک نجات آبی دیگر، شناگر Emilyn Golden برای نجات نوجوانی در ماه اکتبر در ساحل Dundarave وست ون به عنوان یک قهرمان مورد استقبال قرار گرفت. این نوجوان مبتلا به اوتیسم بود.

Golden به سمت وی رفت و آهسته آهسته، این دو با هم شروع به شنا کردن به سمت ساحل کردند. اما نوجوان نتوانست ادامه دهد و Golden او را نگه داشت.

در نهایت، زودیاک از ایستگاه گارد ساحلی Kitsilano وارد شد و این دو را در حدود 150 متری ساحل از آب نجات داد.

وقتی آنها به ساحل رسیدند، مادر پسر با گریه و زاری Golden را در آغوش گرفت.

Golden نجات آنها را به عادت خود به شنا کردن منظم در اقیانوس در طول زمستان نسبت داد. او گفت: این واقعاً چیزی بود که من را قادر ساخت آرام بمانم و آن موقعیت را کنترل کنم.

Call Now Button