حسابدار اهل BC برای سرقت زمان به بازپرداخت پول به کارفرما محکوم شد

دادگاه حل و فصل مدنی بریتیش کلمبیا به یک زن دستور داد، بازپرداخت 2603 دلار پیش پرداخت و جریمه سرقت زمان را به کارفرمای اهل Courtenay خود پرداخت کند.

Megan Stewart یکی از اعضای دادگاه، در 11 ژانویه گفت: سرقت زمان در زمینه اشتغال به عنوان یک نوع بسیار جدی از سوء رفتار تلقی می شود.

Stewart گفت، شرکتReach CPA Inc. ، Karlee Besse را از 12اکتبر 2021 تا 29 مارس 2022 به عنوان حسابدار استخدام کرد.

Besse استدلال کرد که Reach بدون دلیل موجه به کار او خاتمه داد، و او حق دریافت 1,371 دلار برای دستمزد پرداخت نشده و 4,166.67 دلار برای یک ماه مزد اخراج را داشته است.

با این حال، Reach گفت کار Besse را به دلیل سرقت زمان خاتمه داده است. این شرکت به دادگاه گفت قرارداد Besse را به دلایلی و بدون حق پرداخت حقوق پایان کار فسخ کرده است. شرکت ادعای متقابل کرد و گفت Besse، 1506 دلار به خاطر دستمزدهای پرداخت شده به آنها بدهکار است که به گفته آن‌ها دزدی زمان است.

علاوه بر این، Reach گفت، در زمانی که کار Besse را خاتمه داد، او 2903 دلار به عنوان پیش پرداختی که Reach هنگام شروع کار انجام داد، بدهکار بود.

پس از کسر مبلغ زمان از چک نهایی، Reach ادعا کرد Besse هنوز 1096 دلار برای پیش پرداخت بدهکار است. ادعای Reach در مجموع 2603.07 دلار بود.

دادگاه گفت، Besse و شرکت در 20 سپتامبر 2021 برای کار از راه دور از خانه به توافق رسیدند.

در 12 اکتبر 2021، طرفین قرارداد دیگری امضا کردند. آن سند شرایطی را مشخص می‌کرد که بر اساس آن Reach پیش پرداختی را که Besse را مجبور به خرید تجهیزات اداری خانگی و پرداخت هزینه‌های برنامه آموزش حرفه‌ای حسابدار حرفه‌ای رسمی کرده بود، می‌بخشید.

در فوریه 2022، Besse شروع به جلسات هفتگی با مدیر خود کرد تا به او کمک کند فایل های خود را بهتر مدیریت کند. او گفت این جلسات را برای بهبود بهره وری و عملکرد خود آغاز کرده است.

در 21 فوریه 2022، Reach یک برنامه ردیابی زمان به نام TimeCamp را روی لپ‌تاپ کاری Besse نصب کرد. به زودی، طرفین برای بحث در مورد برخی از پرونده‌های Besse که Reach گفته بود بیش از حد بودجه و برنامه‌ریزی‌شده عقب مانده بودند، ملاقات کردند و آنها یک برنامه بهبود عملکرد ایجاد کردند.

پس از جلسه، Reach در مورد ورودی برگه زمانی که Besse برای پرونده ای که روی آن کار نکرده بود، ایجاد کرده بود، نگران شد.

مدیر شرکت داده های TimeCamp وی را بین 22 فوریه و 25 مارس 2022 تجزیه و تحلیل کرد و 50.76 ساعت در برگه های زمانی گزارش شده Besse پیدا کرد که به نظر نمی رسید برای کار صرف کرده باشد.

در 29 مارس 2022، طرفین برای بحث در مورد ساعت‌های بی‌حساب ملاقات کردند. Stewart گفت مدیر به او زمان داد تا وضعیت را بررسی کند اما او نپذیرفت.

استخدام Besse بعداً در همان روز به پایان رسید. او ادعا کرد که استفاده از TimeCamp برایش دشوار است. با این حال، این شرکت ویدئوهایی را به دادگاه ارسال کرد که نشان می‌داد چگونه Besse درگیر سرقت زمان بوده است.

ویدئوها نشان می‌دهند که یک کارمند کجا یک سند را باز می‌کند یا به فایل مشتری دسترسی پیدا می‌کند، TimeCamp ضبط می‌کند که چه زمانی و برای چه مدتی سند را باز نگه داشته است.

در حکم دادگاه آمده است. TimeCamp جزئیات هر یک از فعالیت‌های Besse را که Reach می‌تواند برای تمایز بین فعالیت‌های کاری و غیر کاری استفاده کند، ثبت کرده است.

به عنوان مثال، اگر خانم Besse یک سرویس استریم مانند دیزنی پلاس باز داشت، TimeCamp مسیر الکترونیکی آن و مدت زمان دسترسی به این سرویس را ثبت می کرد. Stewart گفت، از آنجایی که این فعالیت مرتبط با کار مشتری نبود، Reach آن را به عنوان شخصی طبقه بندی می کند. به طور مشابه، اگر او به یک فایل مشتری دسترسی داشت، از نرم‌افزار مرتبط با کار مشتری استفاده می‌کرد، یا اسناد مشتری را چاپ می‌کرد، TimeCamp مسیرهای الکترونیکی و زمان صرف شده برای هر کار را ثبت می‌کرد و Reach آن را به عنوان فعالیت کاری طبقه‌بندی می‌کرد.

Besse شواهد ویدیویی یا طبقه بندی Reach از فعالیت های خود را رد نکرد.

Stewart شواهد TimeCamp را پذیرفت که نشان می‌داد Besse روی فایل‌هایی که در برگه‌های زمانی خود برای آن‌ها زمان ثبت می‌کرد کار نمی‌کرد، که منجر به ساعت‌های بی‌حساب می‌شد.

با این حال، Besse گفت مدتی را صرف کار روی پرونده‌های کاغذی کرده است که ضبط نمی‌شوند، فعالیتی که به Reach نگفته است.

در پایان، دادگاه استدلال Reach را پذیرفت که حجم کارهای کاغذی Besse با هم جمع نمی‌شود و او کارهایی را که انجام داده به صورت چاپی آپلود نکرده است. به این ترتیب، Stewart ادعای این زن را رد کرد.

Stewart دریافت، Reach حق دریافت غرامت برای ساعات کار نشده و همچنین مبلغ پیش پرداخت را دارد.

Call Now Button