آمریکایی ها در کانادا به دنبال داروی اوزمپیک هستند

داروی اوزمپیک ساخت شرکت Novo Nordisk که برای درمان دیابت نوع مصرف می شود، به دلیل اثرات آن بر کاهش وزن و درمان چاقی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

با افزایش تقاضا برای  اوزمپیک، این دارو در ایالات متحده و استرالیا با کمبود مواجه شده و اکنون مصرف کنندگان این دارو چشم به کانادا دوخته اند.

Novo Nordisk می گوید، اوزمپیک فقط برای درمان دیابت نوع 2 ساخته شده و از از پزشکان خواست آن را فقط برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 تجویز کنند.

ماده پزشکی موجود در اوزمپیک، سماگلوتید نام دارد. سماگلوتید ترشح انسولین را تحریک و به کاهش قند خون کمک می کند. این ماده با هدف قرار دادن مناطقی از مغز که باعث می شود فرد احساس سیری کند، در تنظیم رژیم غذایی موثر است.

ویدیوهای تیک تاک با تگ #ozempic حداقل 423 میلیون بازدید داشته اند. در بیشتر این ویدیوها کاربران در مورد میزان وزنی که با مصرف این دارو کم کرده اند، صحبت می کنند.

Novo Nordisk دو دارو با سماگلوتید تولید می کند، یکی اوزمپیک برای دیابت نوع 2 و دیگریWegovy که برای درمان چاقی تجویز می شود. مصرف اوزمیپک از سال 2018 و Wegovy از سال 2021 در کانادا تأیید شده اند.

هر دو این داروها تزریقی بوده و Wegovy دارای دوز بالاتری از سماگلوتید است. هر دو دارو عوارض جانبی یکسانی دارند از جمله تومورهای تیروئید و سرطان و همچنین تهوع، اسهال، استفراغ، یبوست و درد شکم.

یکی دیگر از عوارض جانبی آنها این است که پس از توقف مصرف سماگلوتید، مصرف کنندگان مجددا و احتمالا حتی بیشتر از قبل چاق می شوند.

آمریکایی‌ ها می توانند اوزمپیک را با قیمتی بسیار ارزان ‌تر در کانادا خریداری کنند.

Call Now Button