من آپارتمان خود در ونکوور را با هزار دلار و با استفاده از بازار فیس بوک مبلمان کردم

هر کسی که مرا می شناسد می داند که من زنی هستم که بر اساس بودجه بندی کار می کنم. بنابراین، زمانی که از تورنتو به ونکوور نقل مکان کردم، بازار فیسبوک و Craigslist را برای یافتن مبلمان ارزان و دست دوم جستجو کردم.

90٪ از مبلمان من قبلاً به صورت آنلاین خریداری شده بود قبل از اینکه من حتی به YVR برسم. تنها کاری که باید انجام می شد این بود که آنها را بردارم.

من مجموعاً برای سه روز یک ماشین کرایه کردم و در آن سه روز قصد داشتم کل اسباب کشی ام را انجام دهم.

من اشتباهات زیادی در این فرآیند مرتکب شدم، اما با استفاده از بازار دیجیتال، توانستم آپارتمانم را با قیمتی در حدود 1000 دلار مبلمان کنم، که شامل اتاق خواب و اتاق نشیمن/دفتر/ناهارخوری من می شود. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

اتاق خواب
تشکم را نو خریدم، اما قاب تخت خواب IKEA اولین چیزی بود که از طریق Marketplace پیدا کردم.

نام محصول خاص IKEA را در بازار فیس بوک ونکوور جستجو کردم و این تخت که شامل چهار محفظه ذخیره سازی بود، 175 دلار اگهی شده بود. من با آن مرد تا 150 دلار صحبت کردم و او حتی آن را به صورت رایگان تحویل داد.

سپس، من یک مجموعه حصیری را دیدم که قیمت آن 290 دلار بود، که شامل دو میز کنار تخت و یک کمد دراور بود. این به نظر من معامله خوبی بود، اما اکنون که با چشم انداز بازار FB در ونکوور بیشتر آشنا هستم، می دانم که می توانستم معامله بهتری داشته باشم. با این وجود، او نیز حمل و نقل را رایگان انجام داد.

من چند قفسه صدفی و یک لامپ از یک حساب اینستاگرام دست دوم به قیمت 40 دلار خریدم که مجموع اتاق خوابم را به 480 دلار رساندم. بد نیست.

اتاق نشیمن
بزرگترین حماقت من انتخاب یک کاناپه Structube بود. ارزان بود اما من اکنون مجموعه های استراحت باورنکردنی زیادی را در بازار FB می بینم و از خریدم پشیمان هستم.

دلیل اینکه مبل را از Structube تحویل گرفتم این بود که می ترسیدم ماشین کرایه ای من نتواند چیزی به این بزرگی را جابجا کند. برای کاهش استرس روز حرکت، مسیر آسانی را در پیش گرفتم و همچنین یک پایه تلویزیون Structube خریدم.

در بازار فیس بوک، من یک تلویزیون قدیمی ال جی را به قیمت 25 دلار پیدا کردم. این تلویزیون به طرز خنده‌داری ناکارآمد بود و اساساً 10 دقیقه طول کشید تا راه‌اندازی شود، و زمانی که مادرم برای دیدن من در شهر بود، اصرار داشت یکی دیگر بخرد که کارآمد باشد. ممنون، مامان!

من تلویزیون را به همان قیمت در بازار فیس بوک را دوباره فروختم.

یکی آن طرف خیابان در حال فروش یک میز قهوه به قیمت 10 دلار بود که من در FB نیز مشاهده کرده بودم. من فقط وقتی به خانه رسیدم کمی آن را پاک کردم. (این میز به طور جادویی هرگز تمیز به نظر نمی رسد، اما من تمام تلاشم را می کنم.)

من همچنین یک صندلی رولی و یک زیرپایی به ترتیب به قیمت 30 و 10 دلار خریدم که مجموع خرید در این اتاق را به 75 دلار رساند.

ناهارخوری و دفتر
این یک آپارتمان یک خوابه در ونکوور است، بنابراین می توانید تصور کنید که فضاها به نوعی با هم ترکیب می شوند، میز من در فاصله بسیار نزدیک به “منطقه غذاخوری” است.

یک ست میز و صندلی خیزران شایان ستایش را در Craigslist پیدا کردم. کلا 250 دلار بود. قطعاً بهترین معامله نیست، اما یک فضای کوچک زیبا برای ذخیره سازی داشت.

میز من 50 دلار بود و تصاویر لیست وضعیت واقعی آن را نشان نمی داد. وقتی برای برداشتن آن رفتم، سوراخ و خراشیده شده بود، اما فقط یکی دو ساعت دیگر ماشین را در اختیار داشتم تا اینکه مجبور شدم آن را برگردانم و زمانی برای تفکر انتقادی نداشتم.

میز را برداشتم. من هنوز آن را دوست ندارم. اما یک دستگیره زیباتر برای کشو خریدم و این باعث شد کمی احساس بهتری داشته باشم.

صندلی چرخشی چرمی کمی گران بود (200 دلار)، اما من چیزی هم زیبا و هم ارگونومیک می خواستم. ظاهراً رسیدن به این امر بسیار سخت است.

به علاوه، برای ورودی، یک سبد/آینه حصیری آویز 40 دلاری خریدم که احتمالاً می توانستم آن را با قیمت کمتری تهیه کنم و مجموع این منطقه را به 540 دلار رساندم.

بزرگترین اشتباه من: یک لامپ
من می توانم یک داستان بسیار طولانی در مورد اینکه چگونه توسط مردی که یک لامپ 50 دلاری می فروشد و کلاهبرداری می کند برای شما تعریف کنم، اما از جنبه اخلاقی داستان می گذرم: تا زمانی که وسیله ای را ندیدید برای کسی پول واریز نکنید. فرقی نمی کند آن شخص به شما التماس کند یا به شما بگوید که یک هدیه رایگان نیز می فرستد. و مهم نیست که آن شخص به شما بگوید لامپ را با اسکوتر تحویل می دهد.

این شخص احتمالا از شما کلاهبرداری خواهد کرد.

Call Now Button