کسری تجاری ۱۶۰ میلیون دلاری کانادا در ماه دسامبر

اداره آمار کانادا در گزارش جدید خود اعلام کرد، کانادا در ماه دسامبر ۲۰۲۲، ۱۶۰ میلیون دلار کسری تجاری داشته و میزان صادرات و واردات در مقایسه با ماه نوامبر کاهش یافته است.

شلی کاوشیک، اقتصاددان BMO Capital Marketsگفت، کانادا در ماه دسامبر برای دومین ماه متوالی دچار کسر بودجه شده است زیرا کاهش قیمت انرژی بر صادرات تأثیر می گذارد. اما جریان های تجاری نشان دهنده ی رشد تجارت کشور در سه‌ماهه چهارم سال است.

بر اساس این گزارش، میزان صادرات در ماه دسامبر ۱٫۲ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته و به ۶۳ میلیارد دلار رسید. صادرات انرژی نیز در ماه دسامبر با ۷٫۶ درصد کاهش به ۱۴٫۳ میلیارد دلار رسید. همچنین صادرات محصولات کشاورزی، ماهیگیری و مواد غذایی نیز با ۹٫۹ درصد کاهش به ۵٫۳ میلیارد دلار رسید.

همچنین میزان واردات کشور در ماه دسامبر، با ۱٫۳ درصد کاهش به ۶۳٫۱ میلیارد دلار رسید. واردات کالاهای مصرفی با ۶٫۴ درصد کاهش به ۱۲٫۱ میلیارد دلار و واردات وسایل نقلیه موتوری و قطعات آنها با ۶ درصد کاهش به ۹٫۹ میلیارد دلار رسید.

میزان حجم کل صادرات کانادا نیز در ماه دسامبر ۰٫۹ درصد افزایش داشته درحالی‌که حجم واردات ۱٫۹ درصد کاهش یافته است.

مرکز آمار کانادا اعلام کرد، کسری تجاری کانادا با سایر کشورها (به‌غیراز ایالات متحده) در ماه دسامبر ۷٫۱ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با ۷٫۳ میلیارد دلار در ماه نوامبر، کاهش داشته است. واردات از کشورهایی غیر از ایالات متحده ۳٫۸ درصد افزایش و صادرات به همان کشورها ۴٫۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین تجارت کالای کانادا با ایالات متحده در دسامبر به ۷ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ۷٫۱ میلیارد دلار در نوامبر کاهش را نشان می دهد، همچنین صادرات به ایالات متحده ۰٫۱ درصد کاهش و واردات ۰٫۲ درصد افزایش یافته است.

این آژانس در گزارشی جداگانه نیز نشان داد، کسری تجارت بین‌المللی کانادا در خدمات در ماه دسامبر ۱٫۲ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با ۱٫۴ میلیارد دلار در ماه نوامبر کاهش یافته است.

در دسامبر سال ۲۰۲۲، صادرات خدمات نیز با ۱٫۱ درصد افزایش به ۱۴٫۲ میلیارد دلار رسید، درحالی‌که واردات خدمات با ۰٫۶ درصد کاهش به ۱۵٫۴ میلیارد دلار رسید.

بنا بر این گزارش، مجموع تجارت بین‌المللی کالا و خدمات کشور نیز با کسری تجاری ۱٫۳ میلیارد دلاری کشور با جهان در دسامبر روبرو بوده که در مقایسه با ۱٫۶ میلیارد دلار در نوامبر کاهش یافته است.

Call Now Button