افزایش میانگین زمان انتظار در کلینیک‌ها در ۶ استان کانادا

گزارش جدید Medimap، یک شرکت کانادایی که بیماران را با درمانگاه‌های walk-in clinics مطابقت می‌دهد نشان داد، در سال ۲۰۲۲، کانادایی‌ها در شش استان، به طور متوسط ۳۷ دقیقه بیشتر برای ویزیت پزشکان منتظر مانده‌اند.

بر اساس این گزارش ساکنان بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا، انتاریو و نوا اسکوشیا در سال ۲۰۲۲ به طور میانگین ۱۲ دقیقه بیشتر از سال ۲۰۲۱ برای ویزیت پزشک منتظر مانده اند.

این مرکز اطلاعات مربوط به زمان انتظار بیماران در درمانگاه‌های پزشکی، داروخانه‌ها و مراکز تخصصی بهداشت و درمان را جمع‌آوری و به ‌صورت آنلاین منتشر می‌کند. این شرکت در کبک، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور فعالیت نمی‌کند.

این گزارش تنها شهرهای دارای ۱۰ کلینیک یا بیشتر که از نرم‌افزار Medimap استفاده می‌کنند را مورد بررسی قرار داد.

توماس یانکوفسکی، مدیرعامل Medimapگفت، افزایش شدید میانگین زمان انتظار در کلینیک‌ها نشان می‌دهد سیستم مراقبت‌های بهداشتی در سراسر کشور برای ارائه مراقبت‌های کافی با مشکل مواجه هستند.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا به دلیل فرسودگی شغلی پزشکان، کمبود کارکنان و افزایش چندگانه RSV، COVID-19 و آنفولانزا تحت ‌فشار شدید بوده است. و بسیاری از مراکز اورژانس بیمارستانی در سراسر کشور با ظرفیت کامل یا بیش از ظرفیت کار می‌کرده اند.

طبق گزارش Medimap، کلینیک‌های نوا اسکوشیا در سال گذشته بیشترین میانگین زمان انتظار را در کشور داشتند و در این استان بیماران به طور متوسط ۸۳ دقیقه برای ویزیت پزشک انتظار کشیدند که نسبت به سال ۲۰۲۱ حدودا ۳۹ دقیقه افزایش داشته است.

در میان درمانگاه‌های این استان درمانگاه‌های دارتموث با میانگین ۱۱۷ دقیقه، بالاترین میانگین زمان انتظار و کلینیک‌های تلفاکس با میانگین ۵۵ دقیقه انتظار کمترین میزان انتظار برای ویزیت پزشک را در این استان داشته‌اند.

بیماران بریتیش کلمبیایی نیز در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۷۹ دقیقه منتظر ویزیت پزشک بوده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با میانگین انتظار ۵۸ دقیقه، بیشتر منتظر مانده اند.

چهار شهر از ۱۰ شهر بررسی شده با طولانی‌ترین ‌زمان انتظار در سال ۲۰۲۲ در بریتیش کلمبیا واقع شده‌اند.

کلینیک‌های نورث ونکوور با میانگین ۱۶۰ دقیقه بیشترین زمان انتظار را در سال ۲۰۲۲ و کلینیک‌های ریچموند با میانگین ۳۱ دقیقه انتظار، کوتاه‌ترین زمان انتظار در این استان به ثبت رسانده‌اند.

کلینیک‌های ساسکاچوان در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۵۱ دقیقه زمان انتظار را ثبت کرده‌اند که ۲۰ دقیقه بیشتر از سال ۲۰۲۱ بوده است.

در این استان کلینیک‌های رجینا با به طور میانگین ۳۹ دقیقه انتظار برای ویزیت پزشک کمترین و طولانی‌ترین زمان انتظار ویزیت پزشک در این استان با متوسط ۷۸ دقیقه انتظار مربوط به کلینیک‌های موس جاو بود.

در آلبرتا میانگین زمان انتظار برای ویزیت پزشک در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴ دقیقه بوده که نسبت به سال ۲۰۲۱، ۱۶ دقیقه افزایش داشته و کوتاه‌ترین میانگین زمان انتظار در این استان با ۲۸ دقیقه مربوط به کلینیک‌های کلگری بوده است.

طولانی‌ترین زمان انتظار در کلینیک‌های آلبرتا شهر رد دیر با ۷۱ دقیقه بوده است.

در انتاریو در سال ۲۰۲۲ مدت‌زمان انتظار بیماران برای ویزیت پزشک با ۲۵ دقیقه کمترین میانگین زمان انتظار بوده که نسبت به سال ۲۰۲۱، ۱۰ دقیقه افزایش داشته است.

کلینیک‌های برامپتون نیز در این استان با ۱۰ دقیقه انتظار، کمترین میانگین زمان انتظار و کلینیک‌های لندن با ۸۰ دقیقه انتظار، بالاترین میانگین زمان انتظار برای ویزیت پزشکان را داشته‌اند.

Call Now Button