فراخوان بیش از ۲۰ هزار اتومبیل تسلا در کانادا

تسلا ۳۶۳ هزار دستگاه اتومبیل در ایالات متحده و بیش از ۲۰ هزار دستگاه اتومبیل در کانادا را به دلیل وجود مشکل در سیستم خودران کامل فراخوان کرد.

پس از آنکه کارشناسان در مورد نحوه واکنش سیستم تسلا در جاده ‌ها ابراز نگرانی کردند، این فراخوان صادر شد تا تسلا مشکلات مربوط به نحوه حرکت در اطراف تقاطع ها و واکنش به محدودیت های سرعت را برطرف کند.

اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه های ایالات متحده (NHTSA) اعلام کرد این مشکلات با به روز رسانی آنلاین نرم افزار در هفته های آینده برطرف خواهند شد.

تسلا اعلام کرد، سیستم ها را از طریق فناوری over-the-air firmware  به صورت بی سیم و توسط کارخانه سازنده آن به روز خواهد کرد.

سیستم خودران تسلا گاهی اقدامات ناایمنی را از جمله حرکت مستقیم از یک تقاطع در حالی که قصد چرخش دارید، عدم توقف کامل در زمان مواجهه با علائم توقف، عبور از تقاطع در هنگامی که چراغ زرد است و همچنین عدم توجه به محدودیت های سرعت، را انجام می‌ دهد.

بر خلاف ادعای ایلان ماسک که می گوید، اتومبیل های «خودران کامل» نیازی به دخالت انسان ندارند، اما این اتومبیل ها خودشان به تنهایی نمی توانند رانندگی کنند و مستلزم دخالت مالکان هستند.
این فراخوان شامل اتومبیل های Sمدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳، مدل X ، اتومبیل های S3 مدل‌ ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ و اتومبیل های  Yمدل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ است.

پس از اعلام این فراخوان، سهام تسلا حدود دو درصد سقوط کرد.

Call Now Button