شهردار Ken Sim می گوید، هتل های شناور با استفاده از کشتی های کروز در ونکوور امکان پذیر است

چشم انداز کمبود هتل در ونکوور به قدری وخیم است که شهرداری هتل های شناور را به عنوان اقدامی برای عرضه سریع به منظور پاسخگویی بهتر به تقاضا معرفی کند.

Sim گفت: برخی گروه‌ها پیشنهاد می‌کنند کشتی‌های کروز را به عنوان هتل‌های موقت یا دائمی به اینجا بیاورند.

استفاده از کشتی‌های کروز برای افزایش ظرفیت هتل می‌تواند یک استراتژی موقتی برای افزایش مورد انتظار بازدیدکنندگان در طول زمان میزبانی مشترک ونکوور برای جام جهانی فوتبال 2026 باشد. اگرچه تایید نشده است، اما انتظار می رود ونکوور شش مسابقه را در طول تورنمنت یک ماهه میزبانی کند.

Sim به استفاده از کشتی های کروز و هتل های شناور موقت در دوحه در طول میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال 2022 اشاره کرد.

طبق گزارش ESPN، سه کشتی کروز توسط دوحه مورد استفاده قرار گرفتند و ظرفیت اقامتی را برای بیش از 13000 بازدیدکننده در نزدیک به 5000 کابین فراهم کردند. این شامل استفاده از MSC World Europa با ظرفیت 6762 مسافر است که در حال حاضر ششمین کشتی تفریحی بزرگ جهان با 216000 تن وزن ناخالص است.

بسته به کشتی، نوع کابین، مدت اقامت و زمان بندی مرحله در طول جام جهانی، نرخ اقامت یک شبه به ازای هر نفر 118 دلار آمریکا گزارش شده است.

با توجه به اندازه و گستردگی امکانات، غذاخوری و گزینه های سرگرمی، MSC World Europa برای بازدیدکنندگان غیرشبابه با یک روز 50 دلاری نیز باز بود.

مشخص نیست هتل های کشتی کروز در کجا می توانند در ونکوور قرار بگیرند، اما اگر قرار باشد به طور موقت در Canada Place پهلو بگیرند، آنها می‌توانند از زیرساخت برق ساحلی ترمینال کشتی‌های کروز استفاده کنند، که به کشتی‌های کروز امکان می‌دهد به جای روشن کردن موتورهای دیزلی کمکی خود، از برق پاک شبکه استفاده کنند.

برای بازی‌های المپیک زمستانی 2010 کشتی‌های کروز بخشی از استراتژی اقامت در ونکوور بودند، اما قراردادها لغو شدند. RCMP امکان استفاده از دو کشتی کروز رویال کارائیب را برای نیازهای اقامتی هزاران پرسنل امنیتی لغو کرد. استفاده از کشتی ستاره نروژی به عنوان هتل شناور برای گردشگران نیز به دلیل تقاضای ناکافی لغو شد.

Royce Chwin مدیرعامل Destination Vancouver نیز اخیرا درباره وضعیت وخیم کمبود هتل هشدار داد.

در حال حاضر حدود 13000 اتاق هتل در ونکوور وجود دارد که نشان دهنده کاهش 2000 اتاق در مقایسه با سال 2008 در آستانه بازی های المپیک زمستانی است.

Call Now Button