تعلیق وکیل اهل BC پس از انتقال نادرست 10 میلیون دلار آمریکا از طریق تراست

بر اساس تصمیم هیئت بازبینی، تعلیق سه ماهه یک وکیل ونکووری متخصص در انتقال املاک و مستغلات، توسط انجمن حقوق بریتیش کلمبیا تایید شد.

در 18 سپتامبر 2020، یک هیئت استماع جامعه حقوقی تشخیص داد که Florence Esther Louie Yen اجازه استفاده از حساب های تراست شرکت خود را برای دریافت و/یا پرداخت حدود 10 میلیون دلار آمریکا از منابع خارج از کشور بدون ارائه خدمات حقوقی قابل توجه یا انجام پرس و جوی منطقی در مورد شرایط داده است.

هیئت استماع این نکته را مطرح کرد که رفتار نادرست Yen، راه را برای پولشویی به طور بالقوه از طریق حساب های او باز کرده است.

این هیئت نمی تواند به طور قطعی به این نتیجه برسد که پولشویی رخ داده است. اگر پولشویی واقعاً رخ می‌داد، بدون مشارکت و کمک Yen نمی‌توانست اتفاق بیفتد، هر چند این کمک‌ها ممکن است سهوی بوده باشد.
هیئت استماع در تصمیم اولیه خود خاطرنشان کرد، انجمن به عنوان نظارت بر وکلایی عمل می کند که “دروازه بانان” حساب های تراست هستند و نباید به عنوان مجرایی برای اهداف غیر قانونی استفاده شوند.

دلیل این امر این است که وکلا بدون بررسی یا دخالت مقامات دولتی مانند FINTRAC (مرکز تجزیه و تحلیل تراکنش‌های مالی و گزارش‌های کانادا) از امتیاز فعالیت حساب‌های تراست برخوردار هستند. این معافیت از نظارت دولت از این اصل ناشی می شود که صندوق های تراست توسط امتیاز وکیل-مشتری محافظت می شوند. این امتیاز این تعهد سنگین را به همراه دارد که اطمینان حاصل شود از حساب‌های تراست سوء استفاده نمی‌شود یا قوانین حاکم بر استفاده از آن‌ها نادیده گرفته نشوند یا دور زده نشوند.

Call Now Button