مبلغ هزینه شده از سوی دولت فدرال کانادا برای شرکت در خاکسپاری ملکه الیزابت دوم

دولت فدرال کانادا برای شرکت در خاکسپاری ملکه الیزابت دوم حدود ۴۰۰ هزار دلار هزینه کرده است. بخشی از این هزینه بابت ۵ شب اقامت در یک سوئیت مجلل در لندن با منظره رودخانه تایمز با قیمت شبی ۶ هزار دلار بوده است.

هیئت کانادایی در مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم شرکت کردند که شامل نخست وزیر جاستین ترودو و همسرش سوفی، فرماندار ژنرال مری سایمون، نخست وزیران سابق کیم کمپبل، ژان کرتین، پل مارتین و استفان هارپر، ورزشکار المپیکی مارک توکسبری و ساندرا اوه، هنرپیشه کانادایی بوده‌اند.

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد، هیات کانادایی طی روزهای ۱۱ تا ۲۰ سپتامبر بابت حضور در مراسم خاکسپاری ملکه در مجموع ۳۵۶۹۸۱.۷ دلار در هتل کورینتیا لندن هزینه کرده‌اند.

هزینه اقامت در سوئیت مخصوص با دید رودخانه هر شب ۶۰۸۹.۱۶ دلار یا ۴۸۰۰ پوند انگلیس بوده که هیات کانادایی ۵ شب در آن اقامت داشته‌اند.

دولت فدرال همچنین مبلغ ۴۰۸۶۱.۱۱ دلار برای استقرار دیگران در هتل همپتون بای هیلتون در نزدیکی فرودگاه استانستد لندن، که تقریباً یک ساعت با ماشین از مرکز لندن فاصله دارد، هزینه کرده است.

کل هزینه اسکان هیئت کانادایی نیز در این مدت ۳۱۳،۶۱۴ پوند انگلیس یا ۳۹۷۸۴۲.۸۱ دلار کانادا بوده است.

کتی براک، استاد دانشکده مطالعات سیاست دانشگاه کوئینز می گوید، وقتی یک رهبر دموکراتیک برای یک سفر چنین بودجه‌ای را هزینه می‌کند، آیا می‌تواند به چشمان یک شهروند معمولی نگاه کند و انتظار داشته باشد که مشکلات آن شهروند را درک کند؟

نلسون وایزمن، استاد بازنشسته دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه تورنتو در مورد اقامت در این سوئیت گفت، بستگی به این دارد که از این سوئیت برای چه کاری استفاده شده باشد. مثلا ممکن است برای پذیرایی یا برگزاری جلساتی با دیگر سران دولت‌ها و ایالت‌ها از آن استفاده شده باشد که کار درستی بوده است.

رابرت فینچ رئیس گروه حمایت از اتحادیه سلطنت‌طلبان کانادا نیز گفت، احتمالا مقامات کانادایی در آن زمان انتخاب های زیادی برای اقامت نداشتند. چون به دلیل حضور تعداد زیادی از مهمانان قیمت هتل‌ها به بالاترین حد خود رسیده بوده و آنها مجبور به انتخاب هتل و سوئیت‌های امن برای نخست وزیر و فرماندار کل بوده اند.

پیش‌بینی می‌شود نخست وزیر کانادا در ششم ماه می نیز همراه با هیئتی برای تاجگذاری پادشاه چارلز سوم به لندن سفر کند.

Call Now Button