علت شکست بسیاری از کسب‌وکارها

موفقیت بلند مدت یا شکست کسب‌وکارها را به چه چیزی بستگی دارد؟ چرا اخیرا کسب‌وکارها با شکست مواجه می‌شوند؟ برخی از محققان میگویند، جواب این سوال به زمان‌بندی صنایع مربوط می‌شود.

به گفته‌ی «دی کرینگتون ماتلی»، مدرس کارآفرینی دانشگاه Carengie Mellon، شرایط تاسیس شرکت بیشتر از تغییرات بازار بر موفقیت بلندمدت آن تاثیر دارد. همچنین عملکرد سرمایه‌گذاری‌ها بعد از تغییرات محیطی، به فرآیند داخلی شرکت‌ها نیز بستگی دارد. یکی از عوامل شکل‌دهنده‌ی مسیر موفقیت شرکت‌ها، شرایط محیطی تاسیس است که به سرعت هم در نحوه عملکرد آن تاثیر می‌گذارد و باعث استحکام و تقویت شرکت ها می‌شود.

ماتلی و محققان دیگر دریافتند تغییرات اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی صنعت و حتی داشتن تجربه به شدت با این فرآیند ارتباط کمتری دارند. این بدان دلیل است که تمامی گروه‌ها باید با پیشرفت‌ها و تغییراتی که قبلا برای آن آمادگی نداشتند، سازگار شوند.

ماتی و سایر محققان در تحقیقات خود عملکرد بیش از هزار شرکت سرمایه‌گذاری را بررسی کردند که همگی بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۱ تاسیس شده بود. این کسب‌وکارها در طیف گسترده‌ای از صنایع از جمله انرژی آب و برق و کشاورزی تخصص داشتند. این تیم تحقیقاتی داده‌های دفتر تحلیل اقتصادی کشور را ارزیابی کرد تا میزان فعالیت و تغییر صنایع مختلف را در زمان تاسیس این شرکت‌ها اندازه‌گیری کند.

این تحقیق نشان داد، شرکت‌ها زمانی بیشترین موفقیت را به دست می‌آورند که تغییرات بازار با شرایط تاسیس مطابقت داشته باشد. نتایج حاصل همچنین نشان داد، عدم تغییر در محیط صنعتی در صورت سازگاری تیم با تغییرات دائمی، احتمال موفقیت شرکت را کاهش می‌دهد.

این مطالعه همچنین نشان داد تصمیم‌گیری با تامل بیشتر در موفقیت بلندمدت شرکت‌ها موثر است. زمانی که یک کسب‌وکار فعالیت خود را در ثبات بیشتری شروع می‌کند، ممکن است تمایل کمتری به تصمیم‌گیری سریع داشته باشد. به همین دلیل است که اگر شرکتی در یک محیط صنعتی پرنوسان‌ شروع به کار کند ممکن است با تغییرات مداوم سازگاری بیشتری داشته باشد.

نویسندگان این تحقیق در نهایت بر این باورند که کارآفرینان باید به طور منظم نحوه انطباق رویکرد تجاری خود را با صنعت ارزیابی و تعصبات صنعتی را کنار بگذارند.

Call Now Button