قرار گرفتن ایرکانادا، در رده آخر ده شرکت هواپیمایی آمریکای شمالی

یک گزارش جدید نشان داد، در میان ده شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکای شمالی، ایرکانادا در بخش “سر وقت انجام شده پروازها” رتبه ی آخر را دارد.

بر اساس آمار شرکت داده‌های هوانوردی Cirium، ماه گذشته فقط ۵۱ درصد از پروازهای ایرکانادا که بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور محسوب می شود، به موقع انجام شده است.

در این رتبه‌بندی وست جت با انجام به موقع ۶۲ درصد از پروازها در رتبه هفتم قرار گرفت. شرکت‌های هواپیمایی آلاسکا و دلتا ایرلاین به ترتیب ۸۲ و ۷۹ درصد پروازهایشان را به موقع انجام داده‌اند.

در مجموع میانگین عملکرد به‌موقع خطوط هوایی آمریکای شمالی ۶۶ درصد بوده که در مقایسه با اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا بدترین وضعیت است.

پیتر فیتزپاتریک، سخنگوی ایرکانادا گفت، در ماه گذشته حدود ۱۴۰ هزار مسافر در ۳۶ هزار پرواز با ایرکانادا جابجا شده‌اند و هنگامی که خطوط هواپیمایی با ظرفیت کامل کار می‌کند، ممکن است فرآیندها ضعیف شده و در صورت بروز مشکلات زمان بیشتری برای بازیابی طول بکشد.

Nav Canada می گوید، برخی از تاخیرها در بزرگترین فرودگاه‌های کشور در دو ماه گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی کنترل کننده‌ی ترافیک هوایی بوده است.

سرویس ردیابی FlightAwareگزارش داد، تنها در روز چهارشنبه، از حدود ۱۲۵۰ پرواز ایرکانادا ، ۵۳۳ مورد با تاخیر یا لغو روبرو بوده اند.

دانکن دی مدیر عامل سابق ایرکانادا در این رابطه گفت، اگر مسائل کنونی در هفته‌های آینده حل نشوند هواپیمایی‌ها با چالش‌های مشابه بیشتری مواجه خواهند شد.

Call Now Button