اوبر به نوجوانان کانادایی اجازه می‌دهد تابستان امسال حساب‌های اشتراک راه‌اندازی کنند

نوجوانان کانادایی به زودی می توانند با اوبر همراه شوند زیرا این برنامه بر روی گسترش بازار خود کار می کند.

غول فناوری ایالات متحده در نمایشگاه جهانی محصولات خود اعلام کرد، به کانادایی‌های 13 تا 17 ساله اجازه می‌دهد تا در تابستان حساب کاربری مسافران را در پلتفرم ride-hailing ایجاد کنند.

حساب های کاربری نوجوانان ابتدا در وسترن کانادا و کبک و سپس انتاریو و نوا اسکوشیا راه اندازی می شود.

اقدام برای اجازه دادن به نوجوانان برای استفاده از این سرویس، انحراف از سیاست فعلی شرکت است که افراد زیر 18 سال را از داشتن حساب Uber یا استفاده از حساب یک بزرگسال برای تماس با اوبر برای افراد زیر 18 سال که قصد داشتند بدون همراه سوار شوند منع می کند.

Michael van Hemmen مدیر کل اوبر کانادا می گوید، با توجه به شلوغی والدین و فرزندان، تقاضاهای زیادی برای ایجاد راهی برای اجازه دادن به نوجوانان برای استفاده از Ubers وجود داشت.

وی گفت، ما این تقاضا را دیده‌ایم، آن را از گروه‌هایی مانند آژانس‌های حمل‌ونقل که با آنها شریک هستیم شنیده‌ایم و می‌دانیم که خانواده‌ها نیز آن را می‌خواهند.

حساب‌های کاربری نوجوانان ابتدا برای Innisfil Transit شهری در انتاریو در جنوب Barrie، که اوبر با آن شراکت دارد، ایجاد شد و سپس پاییز گذشته در کلگری به صورت آزمایشی اجرا شد.

اما مطالعات، گزارش‌های خبری و انجمن‌های آنلاین نشان می‌دهد، نوجوانان مدت‌هاست که از اوبر استفاده می‌کنند، و بسیاری از والدین نسبت به این ایده ابراز نگرانی کرده‌اند.

نظرسنجی Ipsos در سال 2019 در ایالات متحده از 877 والدین با حداقل یک فرزند بین 14 تا 18 سال نشان داد، از هر هشت والدین یک نفر گزارش داده است که فرزند بین 14 تا 17 ساله اشان از اوبر استفاده کرده است.

این نظرسنجی که به سفارش بیمارستان کودکان C.S. Mott در میشیگان انجام شد، نشان داد 70 درصد از والدین مورد بررسی فکر می کردند نوجوان آنها باید حداقل 18 سال سن داشته باشد تا بتواند از اوبر استفاده کند. سیزده درصد معتقد بودند باید حداقل 17 سال داشته باشند و 11 درصد حداقل سن 16 را دوست دارند. حدود شش درصد از والدین فکر می کردند که نوجوانان باید 14 یا 15 ساله باشند تا شروع به استفاده از خدمات اوبر کنند.

نگرانی اصلی آنها با نوجوانانی است که از این سرویس استفاده می کنند، رانندگی ناامن بود و از هر چهار والدین سه نفر نگران سرعت زیاد یا حواس پرتی راننده بودند. دو سوم از آنها نگران بودند راننده به نوجوان آنها تجاوز جنسی کند.

توییتر امیدوار است با ملزم کردن نوجوانان به راه‌اندازی حساب‌های کاربری از طریق دعوت‌نامه از پروفایل اوبر والدین یا سرپرستان خود، چنین خطراتی را برطرف کند.

وقتی نوجوانان درخواست سوار شدن می‌کنند، حساب‌های نوجوان اعلان‌هایی برای والدین و سرپرستان ارسال می‌کنند. این حساب‌ها همچنین به بزرگسالان این امکان را می‌دهند که سفر را ردیابی کنند و از طریق برنامه Uber با راننده یا فرزندشان تماس بگیرند.

اوبر سفر نوجوانان را فقط به رانندگانی ارائه می‌کند که رتبه بالایی در پلتفرم دارند و تعداد سفرهای زیادی را از طریق اوبر انجام داده‌اند.

به گفته van Hemmen، رانندگانی که در مورد رفتار خود با شکایت مواجه شده‌اند، سفر نوجوانان به آنها پیشنهاد نمی‌شود و هر راننده‌ای می‌تواند از سوار کردن چنین مسافرانی خودداری کند.

هرکسی نوجوانی را سوار می‌کند باید با ضبط صدا از زمان سوار تا پیاده کردن او نیز موافقت کند.

صدای ضبط شده رمزگذاری شده و در دستگاه نوجوان ذخیره می شود. تنها در صورتی می توان به آن دسترسی داشت که مسافر یا راننده حادثه ای را به Uber گزارش و فایل صوتی را به گزارش پیوست کند.

اگر راننده از مسیر خارج شود یا سفر زودتر تمام شود، حسگرها و GPS به Uber هشدار داده و به نوجوان و راننده پیام می‌دهد تا مطمئن شوند که خوب هستند.

در مواقع اضطراری، والدین و سرپرستان می‌توانند مستقیماً از صفحه ردیاب سفر برنامه با 911 تماس بگیرند.

اوبر هنوز سیاست‌های مربوط به تحویل غذا و سرویس حمل و نقل UberEATS خود را تنظیم نکرده است تا امکان استفاده برای نوجوانان را فراهم کند، اما van Hemmen گفت: این چیزی است که ما در ماه‌های آینده نیز روی آن کار خواهیم کرد.

Call Now Button