آیا زندگی در یک کشتی تفریحی ارزان تر از اجاره خانه در ونکوور است؟

تورم طی سال گذشته هزینه های زندگی را به شدت افزایش داده است و تقاضای اجاره مسکن در ونکوور نیز به میزان قابل توجهی بیشتر از عرضه شده است.

بنابراین از نظر تئوری، صرفاً برای مقایسه، آیا سفر یک ماهه با یک کشتی تفریحی از اجاره و زندگی در ونکوور برای یک ماه ارزان تر خواهد بود؟ و با توجه به اینکه بسیاری از کارفرمایان اجازه کار اداری از راه دور را می دهند، آیا کار در کشتی کروز امکان پذیر است؟

در کشتی کروز، خانه/هتل، خانه داری و غذای شما کاملاً تامین می شود، تنها مواردی که متفاوت است سطح دسترسی به سرگرمی، اینترنت و سایر تجربیات برتر آن است.

اول از همه، برخی پارامترها باید تنظیم شوند تا هزینه ها کاهش یابد.

همه کشتیرانی ها باید از ترمینال کشتی های کروز کانادا Place مرکز شهر ونکوور شروع و به پایان برسند (با توجه به هزینه های بلیط هواپیما که به طور قابل توجهی اضافه شده است، پروازی در کار نیست). و برای پر کردن یک ماه کامل بدون وقفه – بدون نیاز به جستجوی اقامتگاه در شهر – باید چندین رزرو پشت سر هم انجام شود. کشتی ها معمولا صبح به ونکوور می رسند و شما در همان روز بعد از ظهر سوار کشتی بعدی می‌شوید (یا در حالت ایده‌آل، در همان کشتی می‌مانید تا به حرکت بعدی خود در همان روز ادامه دهید).

کرایه‌های کابین کروز نیز معمولاً بر اساس حداقل دو نفر است، بنابراین در حالت ایده‌آل این دو مسافر مجرد از خانواده‌های مختلف هستند. یک زوج با توجه به هزینه‌های مشترک اجاره/زندگی در ونکوور، نتیجه یکسانی را به همراه نخواهد داشت. کرایه کابین تک نفره بالاتر است.

نوع کابین هایی که ارزان ترین هستند، کابین های داخلی هستند، سوئیت های داخل کشتی ها که هیچ پنجره بیرونی ندارند. برای کسانی که کاملاً با سفرهای دریایی آشنا نیستند، یک سوئیت داخلی دارای دستشویی با توالت، دوش، و سینک، گزینه های تخت خواب یک تخت کوئین سایز یا دو تخت یک نفره، و تلویزیون با برخی از کانال های خبری و سرگرمی اولیه است. این سوئیت‌ها معمولاً فقط 150 فوت مربع مساحت دارند، اما به هر حال بیشتر وقت خود را بیرون از اتاق می‌گذرانید.

به طور کلی، علاوه بر نوع کابین، کرایه ها به طور گسترده ای بین خطوط کروز، کشتی (عمدتاً به دلیل سن)، سطح تقاضای بازار، مدت زمان کشتیرانی، تعداد بازدید/تماس های بندر، مکان بنادر و هزینه های مختلف برای هر کدام، بازدید از بندر، و زمان سال (فصل اوج یا خارج از فصل) متفاوت است.

ما از یک دوره یک ماهه بین 29 آوریل و 31 می به طور انحصاری در خط پرنسس کروز به عنوان بهترین نمونه کوتاه مدت خود استفاده کردیم. بر اساس این سناریو، مسافران می‌توانند در کشتی 2670 سرنشین Sapphire Princess ، ساخته شده در سال 2004 در سه مسیر رفت و برگشت بین ونکوور و آلاسکا بمانند.

بر اساس پارامترهای ذکر شده در بالا، اولین سفر از 29 آوریل تا 10 می – یک برنامه سفر 11 روزه Inside Passage – برای هر مسافر در کابین دو نفره 1077.42 دلار هزینه دارد که شامل 685.90 دلار برای کرایه واقعی و 391.52 دلار برای مالیات و سایر هزینه ها است.

سفر دوم یک برنامه سفر هفت روزه از 10 تا 17 می است، با هزینه 1109.42 دلار برای هر مسافر در کابین دو نفره، شامل 778.65 دلار برای کرایه و 330.77 دلار برای مالیات، هزینه های بندری و هزینه های دیگر است.

قایقرانی سوم طولانی ترین است. در حالی که دو قایقرانی اول در امتداد قله آلاسکا، از جمله پارک ملی Glacier Bay توقف می‌کنند، برنامه سفر 14 روزه کشتیرانی سوم – بین 17 و 31 می – قبل از سفر به سمت جنوب به ونکوور، به Anchorage می‌رسد. هزینه آن به 1298.43 دلار برای هر مسافر در کابین دو نفره می رسد که شامل 697.65 دلار برای کرایه واقعی و 600.78 دلار برای مالیات، هزینه های بندری و سایر هزینه ها است.

مجموع هزینه کل هر مسافر، بر اساس یک کابین دو نفره، از سه کشتی 3485.27 دلار است. برای یک کابین تک نفره، کرایه ها به ترتیب به 1216.32 دلار، 1262.07 دلار و 1438.08 دلار می رسد که در مجموع 3916.47 دلار است که تقریباً 430 دلار بیشتر از استفاده از کابین مشترک با یک نفر دیگر است. تمام ارقام ارائه شده به دلار کانادا می باشد.

این شامل انعام عمومی (بدون احتساب انعام برای خدمات ویژه اختیاری) نمی شود، که حدود 20 دلار در هر شب یا 620 دلار برای تمام 31 روز در پرنسس کروز است.

دسترسی به وای فای نیز با هزینه ای ممتاز همراه است. WiFi برای طرح تک دستگاهی روزانه 20 دلار و برای طرح چهار دستگاهی تا 54 دلار در روز هزینه خواهد داشت. فرض می‌کنیم که هر مسافری که یک اقامت طولانی‌مدت در کروز انجام می‌دهد، می‌خواهد حداقل با یک دستگاه (لپ‌تاپ خود) در ارتباط بماند، به‌خصوص اگر از کروز به‌عنوان یک گزینه کار از راه دور استفاده کند، تا 4725.27 دلار برای یک نفر یا 5156.47 دلار است.

فقط به یاد داشته باشید که این قیمت ها تمام وعده های غذایی روزانه شما (غذا، نوشیدنی، قهوه و گزینه های دسر نامحدود) را پوشش می دهد. دسترسی به سالن بدنسازی بزرگ، کلاس های ورزشی، و استخرهای شنا نیز در قیمت گنجانده شده است.

در مقابل، طبق آخرین گزارش اجاره مسکن توسط Rentals.ca، میانگین اجاره در ونکوور برای یک واحد یک خوابه در حال حاضر 2730 دلار و یک واحد دو خوابه 3624 دلار است.

و با احتساب هزینه‌های ضروری زندگی، این مبلغ به 3725 دلار در ماه برای یک واحد یک خوابه و 4619 دلار در ماه برای یک واحد دو خوابه است.

بیایید فرض کنیم فرد صاحب ماشین نیست و معمولاً یک ماه حمل و نقل عمومی یک منطقه ای (103 دلار) و سایر هزینه های ماهانه برای مواد غذایی (500 دلار)، خدمات عمومی (129 دلار)، اینترنت خانگی ( 85 دلار)، موبایل (120 دلار) و عضویت در باشگاه (58 دلار)، که در مجموع به 995 دلار می رسد. این شامل ناهار خوری، قهوه از یک کافه، سرگرمی و سایر موارد اضافی نمی شود، که بسته به شخص می تواند تا چند صد دلار متفاوت باشد.

تفاوت هزینه برای سفر یک ماهه اقامت در کابین یک نفره در Sapphire Princess حدود 900 دلار بیشتر از یک واحد اجاره ای یک خوابه متوسط ​​در ونکوور است، اگرچه همانطور که قبلا ذکر شد، باید قویا تاکید شود که این شامل غذاخوری بیرون، قهوه، سرگرمی، و سایر موارد اضافی که در یک کشتی کروز پوشش داده می شود، نیست.

با تمام موارد گفته شده، اگر فقط یک ماه دور باشید، بعید است که بتوانید و/یا تمایلی به کاهش موقت برخی از هزینه های ماهانه خود، مانند خدمات آب و برق و همچنین اینترنت خانگی، تلفن همراه و … عضویت در ورزشگاه، به خصوص اگر نرخ ها قبلاً با تخفیف ارائه شده باشند. اما همه یا حداقل برخی از این هزینه‌ها را می‌توان با اجاره فرعی خانه اجاره‌ای خود برای یک ماه یا حتی قرار دادن آن در Airbnb جبران کرد (با فرض اینکه صاحبخانه شما اجازه دهد، و این همه به صورت قانونی انجام می‌شود).

کمی بیشتر؟ به‌جای اقامت یک ماهه، این سفر به یک اقامت طولانی‌مدت و پشت سر هم در Sapphire Princess برای کل فصل سفر دریایی 2023 بین ونکوور و آلاسکا – بین اواخر آوریل و اواخر سپتامبر – تبدیل می‌شود. این شامل کشتیرانی 11 روزه از 29 آوریل، کشتیرانی هفت روزه از 10 می، 9 سفر 14 روزه بین 17 می تا 20 سپتامبر و یک قایقرانی هفت روزه از 20 سپتامبر است.

با احتساب مالیات و کارمزدهای مختلف، کل هزینه هر سفر 14 روزه در جولای به بالاترین حد خود در فصل به 2148 دلار برای هر نفر برای یک کابین تک نفره و 1709 دلار برای هر نفر برای یک کابین دو نفره می رسد.

هزینه ترکیبی کرایه واقعی کروز ، مالیات و هزینه های مختلف اقامت در Sapphire Princess از 29 آوریل تا 27 سپتامبر (151 روز؛ پنج ماه) برای کابین یک نفره 20390 دلار و برای کابین دو نفره 18515 دلار است.

با احتساب هزینه های رایگان روزانه و اینترنت، مجموع این هزینه ها به 25420 دلار برای هر مسافر در کابین یک نفره و 23545 دلار برای هر مسافر در کابین دو نفره افزایش می یابد. پس از 50 روز یا پنج سفر دریایی، هرکدام که زودتر اتفاق بیفتد، مسافر به طور خودکار یک “پلاتینیوم” را تحت برنامه وفاداری رایگان Princess Cruises Princess Captain’s Circle به دست می آورد، که نرخ روزانه 50٪ را برای اینترنت فراهم می کند.

در مقابل، اجاره ترکیبی و زندگی ضروری هزینه ها در ونکوور در یک دوره 5 ماهه مشابه 18625 دلار در ماه برای یک واحد اجاره ای یک خوابه و 23095 دلار در ماه برای یک واحد اجاره ای دو خوابه است. بار دیگر، مهم است که تأکید کنیم این شامل صرف غذا، قهوه از یک کافه، سرگرمی و سایر موارد اضافی نمی شود. و فرصت‌های درآمد حاصل از اجاره فرعی برای جبران هزینه‌های سفر دریایی احتمالاً در مدت طولانی‌تر و مداوم بیشتر است، به‌ویژه برای Airbnb قانونی در فصل اوج.

اگر محدودیت پارامتر شروع و پایان هر برنامه سفر دریایی در ونکوور حذف شود، هزینه‌های سفر در بسیاری از نقاط دیگر جهان که مالیات، هزینه‌های بندری و سایر هزینه‌های مختلف کمتری دارند، کمتر می‌شود، اما چنین صرفه‌جویی‌هایی با نرخ بالای بلیط هواپیما از بین می‌رود.

مقایسه زندگی در یک کشتی کروز برای یک سال کامل در برنامه های سفری که در ونکوور شروع و به پایان می رسد در دسترس نیست، زیرا فصل کشتی های کروز ونکوور فقط بین اوایل آوریل و اوایل نوامبر اجرا می شود.

برای مقایسه، در سال 2025، خط کروز لوکس Azamara یک “سفر جهانی” پیوسته 155 روزه را در آخرین کشتی خود، Azamara Onward ارائه خواهد کرد. این کشتی کوچکتر با ظرفیت 684 مسافر است و در طول مدت کمی بیش از 5 ماه از 37 کشور، از جمله 15 توقف شبانه و 31 توقف در بنادر بازدید خواهد کرد. نرخ شروع 54000 دلار برای یک کابین داخلی بر اساس دو نفره، بدون احتساب مالیات و کارمزد است.

آیا به زندگی در یک کشتی کروز برای مدت طولانی فکر می کنید؟

Call Now Button