اعتبارات مالیاتی جدید که باید درباره پرونده های مالیاتی 2022 خود بدانید

در حال حاضر، اکثر کانادایی ها فیش های مالیات بر درآمد خود را از کارفرمایان دریافت کرده اند. آخرین مهلت ثبت نام مالیات های سال 2022 در آژانس درآمد کانادا (CRA) اول می است.

اعتبارات مالیات بر درآمد شخصی به صورت آنلاین توسط CRA فهرست شده است، و همچنین یک مرور آنلاین از مزایای کودک و خانواده وجود دارد که والدین ممکن است بخواهند هنگام فرستادن مالیات خود بررسی کنند.

در میان انبوهی از اعتبارات مالیاتی قدیمی، Gerry Vittoratos متخصص مالیات ملی در سرویس ثبت مالیات آنلاین UFile، چهار اعتبار کمتر شناخته شده جدید را معرفی می کند که ممکن است افراد بخواهند از آنها آگاه باشند.

اعتبارات مالیاتی جدید که برای سال 2022 در نظر گرفته می شود:

اعتبار خریدار خانه

اعتبار برای افرادی که در یک سال مالیاتی، آنچه را که دولت «خانه اول» می‌داند (در سال جاری و سه سال قبل از آن در خانه‌ای که مالکیت آن را داشته اید زندگی نکرده‌اند) خریداری می‌کنند. این اعتبار از 5000 دلار (اعتبار واقعی 750 دلار) به 10000 دلار (اعتبار واقعی 1500 دلار) افزایش یافته است.

اعتبار مالیاتی در دسترس ساختن خانه

اعتبار هزینه‌های نوسازی که برای امکان دسترسی بیشتر در خانه انجام می‌شوند، مانند نرده‌های حمام، رمپ ویلچر، و غیره برای یک فرد معلول (به رسمیت شناخته شده توسط CRA) یا یک فرد مسن 65 سال و بالاتر. حداکثر هزینه ها از 10000 دلار به 20000 دلار افزایش یافته است.

اعتبار مالیاتی جابجایی نیروی کار

کسانی که در بخش ساخت‌وساز کار می‌کنند و هزینه‌های رسیدن به محل کار و اقامت در محل کار که کارفرمایشان بازپرداخت نکرده است متحمل می‌شوند، می‌توانند برای این هزینه‌های سفر تا سقف 4000 دلار کسر درخواست کنند. برای واجد شرایط بودن، محل کار باید حداقل 150 کیلومتر از خانه آنها فاصله داشته باشد.

هزینه فوری اموال استهلاک پذیر (تجاری)

کسب‌وکارهایی که دارایی‌های استهلاک‌پذیر را خریداری می‌کنند، می‌توانند هزینه این دارایی‌ها را به طور کامل در مقابل درآمد تجاری خود هزینه کنند (نرخ استهلاک 100%). معمولاً، این مشاغل به درصد معینی از بهای تمام شده آن دارایی ها به عنوان هزینه محدود می شوند (به عنوان مثال، تجهیزات را می توان با 10٪ هزینه به عنوان هزینه در سال اول و 20٪ در هر سال بعد مطالبه کرد). این اقدام موقتی و تا سال 2024 قابل اجراست.

اعتبارات مالیاتی رایج که باید در نظر گرفته شوند:

مبلغ شخصی اولیه

هر مقیم کانادا واجد شرایط دریافت این اعتبار است که برای سال 2022، 14,398 دلار تعیین شده است. در اصل، ما برای 14,398 دلار اول درآمدی که در سال به دست می‌آوریم، مالیات نمی پردازیم. اگر درآمد مشمول مالیات شما بیش از 155625 دلار باشد، این اعتبار به تدریج به 12719 دلار کاهش می یابد (اعتبار واقعی 1908 دلار).

اعتبار هزینه های پزشکی

شما می توانید هر گونه هزینه پزشکی را که متحمل شده اید به عنوان اعتبار مطالبه کنید. مبلغی که می توانید مطالبه کنید 3٪ از درآمد خالص شما در سال کاهش می یابد تا حداکثر 2469 دلار کاهش یابد. هزینه ها می تواند از داروهای تجویزی گرفته تا هزینه های پزشکان متغیر باشد.

اعتبار کمک به خیریه ها

هرگونه کمک مالی به موسسات خیریه ثبت شده را می توان به عنوان اعتبار مطالبه کرد. این اعتبار 15% برای اولین 200 دلار اهدایی و 29% برای هر کمک مالی بالای 200 دلار است. این اعتبار به 75 درصد از درآمد خالص شما محدود شده است.

اشتغال در کانادا

اگر درآمد شغلی دارید، می توانید کمتر از 1287 دلار (اعتبار واقعی 193 دلار) یا درآمد شغلی خود را که در سال به دست آورده اید به عنوان اعتبار مطالبه کنید.

میزان درآمد مستمری

اگر درآمد مستمری واجد شرایطی را که دولت در نظر می‌گیرد دریافت کرده‌اید RRSP/RRIF) اگر بالای 65 سال دارید)، می‌توانید کمتر از 2000 دلار (اعتبار واقعی 300 دلار) یا درآمد مستمری واجد شرایط را به عنوان اعتبار مطالبه کنید.

طبق CRA، اعتبارات مالیاتی منحصر به فرد را نباید فراموش کرد:

هزینه های اشتراک اخبار دیجیتال

شما می توانید تا 500 دلار برای مبالغی که در سال 2022 برای هزینه های اشتراک پرداخت کرده اید، مطالبه کنید.

هزینه های مراقبت از کودک

اگر این هزینه ها را برای کسب درآمد، انجام یک تجارت یا تحقیق یا حضور در مدرسه متحمل شده اید، می توانید هزینه های مراقبت از کودک را از درآمد ناخالص خود کسر کنید.

اعتبارات حمایت از معلولیت

افرادی که در عملکردهای جسمی یا ذهنی اختلال دارند و هزینه‌های پزشکی خاصی را پرداخت کرده‌اند، می‌توانند تحت شرایط خاصی مدعی کسر ناتوانی شوند.

هزینه های جابجایی

اگر برای کار یا اداره یک کسب و کار در یک مکان جدید نقل مکان کردید، یا به عنوان یک دانشجوی تمام وقت برای تحصیل در دوره های تحصیلی نقل مکان کردید که در یک برنامه پس از متوسطه در دانشگاه، کالج یا مؤسسه آموزشی دیگر ثبت نام کنید، می توانید هزینه جابجایی را کسر کنید.

اعتبارات کار از خانه COVID-19

یک نوع اعتبار وجود دارد که اگر بیش از 50 درصد از زمان‌ها را حداقل چهار هفته متوالی در سال از خانه به دلیل همه‌گیری کووید-19 کار کرده‌اید، می‌توانید برای آن درخواست دهید.

Call Now Button