زنی در شمال منیتوبا پس از ساعت‌ها انتظار برای پرواز پزشکی جنینش را از دست داد

یک زن بومی اهل منیتوبا که دچار یک عارضه بارداری جدی شده‌ بود پس از ساعت‌ها انتظار برای پرواز پزشکی به محض رسیدن به مرکزی مجهز جنین خود را از دست داد.

آدرین منو زنی که جنین خود را از دست داد، زنگ خطر کمبود منابع پزشکی اورژانسی در جوامع بومی مانند «Norway House Cree Nation» را به صدا در ‌آورد.

او در شرایط اضطراری به کمک فوری نیاز داشت. اما ساعت‌ها در اتاق یک بیمارستان برای پرواز به سمت مرکز مجهزتری در شهر تامپسون منتظر ماند. و وقتی بالاخره به بیمارستان رسید، می‌دانست جاسپر پسر متولد نشده‌اش زنده نخواهد ماند.

خدمات اورژانس پزشکی برای بومیان شمال کانادا به جای چند دقیقه ممکن است گاهی تا ساعت‌ها طول بکشد و مردم مدت‌هاست که خواستار خدمات و امکانات پزشکی بهتر هستند.

قرار است در «Pimicikamak Cree Nation»، یک ایستگاه پرستاری ایجاد شود که هر روز ۱۲ پرستار برای خدمات اولیه مراقبت‌های بهداشت و درمان در آن حضور داشته باشند.

دو مرکز بهداشتی جدید نیز با بودجه‌ ۱۸۰ میلیون دلاری، در منطقه بومیان شمال با تجهیزات دیالیز و مراقبت‌های تسکینی و یک اتاق اورژانس پزشکی و مراقبت‌های سرپایی در حال ساخت است.

پیش‌بینی می‌شود بیمارستان «Norway House» نیز تابستان امسال در این منطقه افتتاح شود که خدمات دوران بارداری نیز ارائه خواهد داد.

Call Now Button