مالیات مسکن در شهرهای بزرگ بریتیش کلمبیا، افزایش قابل ملاحظه ای داشته است

با افزایش تاثیر تورم بر روی بودجه ی شهرداری ها، بسیاری از آنها با افزایش قابل توجه مالیات سعی در تامین هزینه های خود در سال جاری دارند .

اما این افزایش مالیات در دو شهر بزرگ استان بسیار بالاتر است.

شهرداری ونکوور بودجه عملیاتی پیشنهادی برای سال 2023 را به مبلغ 1.96 میلیارد دلار آماده کرده که 12 درصد بیشتر از بودجه 1.74 میلیارد دلاری سال 2022 است. جزییات این بودجه به زودی در یک جلسه ویژه ارائه خواهد شد و انتظار می رود تصویت شود.

از جمله جزییات اصلی بودجه، افزایش 9.7 درصدی مالیات مسکن است که در سال گذشته 6.35 درصد و میانگین افزایش آن در دهه گذشته حدود 3.9 درصد بوده است.

همچنین در بودجه سال 2023 افزایش یک درصد برای تجدید زیرساخت‌های اضافی، یک درصد برای تکمیل ذخایر مالی شهر که در طول همه‌گیری کووید-19 برداشته شده بود، و 2.7 درصد برای تأمین مالی اداره پلیس ونکوور و پنج درصد نیز برای تامین مالی خدمات شهری و همچنین  هزینه‌های نامشخص در سراسر شهر، از جمله پلیس ونکوور پیشنهاد شده است.

برندا لاک، شهردار سوری نیز گفت، شهرش ممکن است با افزایش مالیاتی 17.5 درصدی در سال 2023 با افزایشی حتی بالاتر از ونکوور مواجه شود.
وی گفت، 9.5 درصد از این افزایش برای پوشش هزینه های پلیس و تامین هزینه های مربوط به تورم، آتش نشانان و همچنین بهبود شرایط خیابان ها است.

شهرداری کوکیتلام نیز به دنبال افزایش 5.48 درصدی مالیات مسکن است که می تواند در سال جاری حدود 179 دلار بیشتر برای صاحبان خانه ها هزینه ایجاد کند. همچنین این شهرداری قصد دارد پنج افسر جدید RCMP استخدام کند.

بودجه پیشنهادی ریچموند شامل افزایش 5.89 درصدی مالیات مسکن است که می تواند در سال جاری حدود 115 دلار بیشتر برای صاحبان خانه ها هزینه ایجاد کند. 

Call Now Button