بازگشایی مجدد کلیسای نوتردام پاریس در دسامبر ۲۰۲۴

مقامات فرانسوی اعلام کردند، کلیسای نوتردام کمتر از شش سال پس از آتش سوزی و بسته شدن درهای آن به روی بازدیدکنندگان در پایان سال ۲۰۲۴ مجددا بازگشایی خواهد شد.

ژنرال ژان لوئیس جورجلین مسئول بازسازی این کلیسا گفت، امسال مناره نمادین کلیسای جامع که در آتش فرو ریخت، به تدریج در بالای بنای کلیسا ظاهر می‌شود که نشانه‌ای قدرتمند از احیای آن است.

این بنای یادبود قرن دوازدهم که شاهکاری از معماری گوتیک است، با دقت و مهارت در حال بازسازی است. مناره ۹۳ متری این کلیسا توسط معمار یوجین ویوله لو دوک در قرن نوزدهم ساخته شده بود.

همچنین نمایشگاهی به نام «نوتردام پاریس» قرار است در مقابل این کلیسا باز شود تا بازدیدکنندگان بتوانند به صورت رایگان برخی از بقایای آتش سوزی این کلیسا و آثار هنری باقی مانده از آن را مشاهده کنند.

جورجلین گفت، مطابق با هدفی که رئیس جمهور امانوئل ماکرون پس از آتش سوزی اعلام کرده بود، کار بازسازی انجام شد. ما هر روز برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم و در مسیر خوبی قرار داریم.

ریما عبدالمالک وزیر فرهنگ فرانسه نیز گفت، بازگشایی کلیسا در پایان سال ۲۰۱۴ به معنی اتمام بازسازی ها نیست و برخی از کارهای ترمیم در سال ۲۰۲۵ انجام خواهند شد.

در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر در پاریس و سراسر فرانسه برای بازسازی و بازگشایی این کلیسا در موعد مقرر در حال فعالیت هستند.

Call Now Button