سه نفر از ساکنان BC برای ترویج سرمایه‌گذاری‌های جعلی استخراج طلا، 956000 دلار جریمه شدند

تحقیقات در مورد تقلب در سرمایه‌گذاری که تقریباً یک دهه پیش آغاز شد، منجر به جریمه‌ای بالغ بر 1 میلیون دلار علیه سه نفر از ساکنان بریتیش کلمبیا شد.

این کلاهبرداری که عملیات استخراج طلای جعلی را در آفریقا و برزیل ترویج می‌کرد، و با ادعای اینکه سرمایه‌گذاری‌ها کاملاً بیمه شده اند، بازدهی کلانی را وعده می‌داد، توسط یک شهروند برزیلی ساکن فلوریدا رهبری می شد. در این کلاهبرداری نزدیک به 15 میلیون دلار از سرمایه گذاران جمع آوری شد که حداقل 1.5 میلیون دلار آن از 137 نفر از ساکنان BC بود.

این هفته، کمیسیون اوراق بهادار بریتیش کلمبیا (BCSC) به Sabrina Ling Huei Wei دستور داد تا 500,000 دلار جریمه اداری و 90,000 دلار دیگر به BCSC بپردازد که مبلغی است که او از این طرح به دست آورده است. Justin Colin Villarin باید یک جریمه 200000 دلاری و بازگشت 15718 دلاری را پرداخت کند. James Bernard Law به پرداخت 150000 دلار جریمه محکوم شد.

همچنین Wei به طور مادام العمر، Villarin به مدت 25 سال و Law به مدت 20 سال از بازار سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا محروم شدند.

BCSC راهنمایی در مورد ساکنان BC که در سال 2015 شرکت “معدن طلا” ایالات متحده، DFRF Enterprises مستقر در ماساچوست و فلوریدا را تبلیغ می کنند، دریافت کرد. این شرکت در اکتبر گذشته علیه کلاهبرداران رای داد و اشاره کرد که Wei، Villarin و Law می دانستند یا باید می دانستند که ادعاهای این شرکت تقلبی است، اما به تبلیغ برای سرمایه گذاران ادامه دادند.

در بیانیه‌ای درباره مجازات‌هایی که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: در سال 2015، بازرسان BCSC به عنوان سرمایه‌گذار ظاهر شدند و در یک سخنرانی در هتلی در مرکز شهر ونکوور شرکت کردند که وعده «بازده فوق‌العاده بالا و بدون ریسک عملیات‌های ظاهراً سودآور معدن طلا در مالی و برزیل» را می‌دادند.

هیچ‌کدام از پول‌ها برای استخراج طلا استفاده نشد و DFRF هیچ درآمدی از این عملیات فرضی به دست نیاورد، فقط هر یک سهم خود از سرمایه‌گذاران فریب خورده را جمع‌آوری کرد.

BCSC چند روز بعد هشداری درباره DFRF صادر کرد و به سرمایه گذاران در مورد ادعاهای آن هشدار داد که کلاهبرداری سرمایه گذاری است.

این طرح ابتدا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار گرفت و توسط Daniel Fernandes Rojo Filho و همکارانش تنظیم شد. SEC آن را به عنوان یک طرح هرمی توصیف کرد که 15 میلیون دلار از مجموع بیش از 1400 سرمایه گذار به دست آورد.

Filho از هیچ یک از منابع مالی برای استخراج طلا استفاده نکرد و سوابق بانکی نشان می دهد که DFRF هیچ فعالیت تجاری قانونی دیگری نداشته است. در عوض، SEC دریافت Filho بیش از 6 میلیون دلار از پول سرمایه گذاران را برای هزینه های شخصی و اتومبیل های لوکس استفاده کرده است.

Filho و چندین نفر دیگر در ایالات متحده توسط SEC به دلیل تقلب و فروش اوراق بهادار بدون ثبت مورد بازداشت و Filho به پرداخت 11 میلیون دلار محکوم شد.

سه فرد کانادایی از طیف گسترده ای از فعالیت های تجاری و تبلیغاتی در بازار سرمایه گذاری B.C منع شده اند. همچنین BCSC یک ممنوعیت مادام العمر برای Filho و یک سرمایه گذار آمریکایی دیگر با استفاده از اختیارات خود برای اجرای دستورات سایر حوزه های قضایی صادر کرد.

Call Now Button