نیمی از کانادایی‌ها معتقدند، کلاهبرداری در وام مسکن امری رایج است

نظرسنجی BNN Bloomberg و RATESDOTCA که اواسط فوریه در میان ۱۵۲۱ کانادایی ۱۸ سال به بالا توسط Leger انجام شد نشان داد، حدود نیمی از کانادایی‌ها معتقدند تقلب در دریافت وام مسکن در کانادا رایج است، و بخش قابل توجهی از کانادایی‌ها معتقدند افزایش درآمد یا ارائه نادرست اطلاعات شغلی برای تضمین وام مسکن قابل قبول است.

کلاهبرداری در دریافت وام مسکن انواع مختلفی دارد، از جمله جعل میزان درآمد، دروغ گفتن در مورد مشاغل پاره‌وقت یا تمام‌وقت و یا اعلام نادرست منبع پیش پرداخت.

این نظرسنجی نشان داد، ۷۰ درصد از کانادایی‌ها معتقدند، افزایش مصنوعی میزان درآمد برای دریافت وام مسکن هرگز قابل قبول نیست و ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان می گویند، اینکار برایشان قابل قبول است.

همچنین حدود ۱۸ درصد از کانادایی‌ها گفتند ارائه نادرست اطلاعات شغلی برای تضمین وام مسکن قابل قبول است.

۴۷ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند تقلب در وام مسکن رایج، ۱۲ درصد معتقدند اینکار بسیار رایج و فقط پنج درصد از شرکت‌کنندگان می گویند، این کار بسیار غیرمعمول است.

موضوع کلاهبرداری در وام مسکن در کانادا در سال‌های اخیر، یک مشکل رو به رشد بوده است. به گفته Equifax از سال ۲۰۱۳ شاهد افزایش ۵۲ درصدی کلاهبرداری در وام مسکن بوده است.

به گزارش رویال بانک کانادا، در پایان سال ۲۰۲۲، یک خانوار متوسط باید ۶۲.۷ درصد از درآمد خود را برای پوشش هزینه‌های ملک پرداخت کند. در ونکوور و تورنتو، این اعداد به ترتیب به ۹۵.۸ درصد و ۸۵.۲ درصد درآمد نیز رسیده است.

این درصدهای بالا به دلیل افزایش شدید نرخ بهره در سال گذشته رخ داده که از نزدیک به صفر در آغاز سال ۲۰۲۲ به ۴.۵ درصد رسیده است.

انجمن املاک و مستغلات کانادا نشان می‌دهد، میانگین قیمت خانه‌ها در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۶۱۲،۲۰۴ دلار رسیده است.

Call Now Button