منابع درآمد شما برای دوران بازنشستگی در کانادا چیست؟

تقریباً همه تعجب می کنند که چگونه می توانند سبک زندگی خود را در دوران بازنشستگی تأمین کنند. به عنوان یک مقیم کانادا که شروع به مشارکت در برنامه بازنشستگی کانادا (CPP) یا طرح بازنشستگی کبک (QPP) کرده اید، باید انتظار داشته باشید درآمد بازنشستگی را بسته به سن خود، میزان درآمد و مشارکت در طرح و مدت زمان اولیه دریافت کنید.

علاوه بر CPP و QPP، راه های دیگری نیز برای برنامه ریزی درآمد بازنشستگی وجود دارد. برای کشف منابع درآمد خود در هنگام بازنشستگی با ما همراه باشید.

برنامه بازنشستگی کانادا یا طرح بازنشستگی کبک

هنگامی که شروع به دریافت درآمد از برنامه بازنشستگی کانادا یا طرح بازنشستگی کبک می کنید ، به درآمد شما با نرخ نهایی در دوران بازنشستگی مالیات تعلق خواهد گرفت. آژانس درآمد کانادا CRAبه شما این امکان را می دهد که قبل از دریافت درآمد بازنشستگی خود، ماهیانه مالیات را کسر کنید یا پس از دریافت درآمد سه ماهه، مالیات را پرداخت کنید.

برای شروع دریافت درآمد بازنشستگی از CPP باید حداقل 60 سال سن داشته باشید. اگر دریافت درآمد CPP را تا سنین بالاتر به تعویق بیندازید، میزان درآمد بازنشستگی شما بیشتر خواهد شد. از سال 2023، اگر شروع به دریافت درآمد بازنشستگی در 65 سالگی کنید، می توانید مبلغی تا 1306.57 دلار دریافت کنید.

امنیت سالمندی (OAS)، مکمل درآمد تضمینی (GIS) و کمک هزینه
شما همچنین می توانید درآمد بازنشستگی را از صندوق سالمندی (OAS) یا یک مکمل درآمد تضمینی (GIS) دریافت کنید. برای شروع دریافت درآمد از طریق OAS باید حداقل 65 سال سن داشته باشید.

درآمد سال قبل شما و همسر یا شریک زندگی مشترکتان در دوران بازنشستگی تعیین می کند که آیا واجد شرایط دریافت درآمد بازنشستگی از OAS، مکمل درآمد تضمینی (GIS) و کمک هزینه هستید یا خیر.

بسته به اینکه مجرد، متاهل، در شراکت عادی، مطلقه یا بیوه هستید، معیارهای درآمد سالانه و میزان دریافتی شما از امنیت سالمندی متفاوت است.

شما می توانید درآمد مستمری Allowance را از سن 60 تا 64 سال دریافت کنید. از ژانویه تا مارس 2023، درآمد مشترک شما باید کمتر از 38,592 دلار باشد تا درآمد مستمری Allowance را دریافت کنید و حداکثر مبلغ ماهیانه ای که می توانید دریافت کنید 1,305.71 دلار است.

درآمد بازنشستگی OAS با نرخ مالیات نهایی شما مشمول مالیات است. با این حال، اگر واجد شرایط دریافت مکمل یا کمک هزینه درآمد تضمینی به عنوان یک مستمری بگیر کم درآمد هستید، نیازی به پرداخت مالیات بر این درآمد بازنشستگی ندارید.

Registered Retirement Savings Plan

دولت کانادا RRSP را با اهداف پس انداز بازنشستگی ارائه کرده است و میزان مشارکت شما را در یک سال در حساب خود را محدود کرده است. کمک RRSP شما بستگی به محدودیت سالانه تعیین شده توسط CRA، درآمد خالص سال قبل شما، و سایر تنظیمات بازنشستگی دارد.

هنگامی که به طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده خود کمک می کنید، می توانید برای کاهش مالیات کسر مالیات را درخواست کنید. با مشارکت در RRSP، مالیات خود را به تعویق می اندازید. این به این معنی است که وقتی در دوران بازنشستگی از RRSP خارج می‌شوید، بر برداشت‌های خود مالیات خواهید پرداخت.

درآمد بازنشستگی شما از RRSP بستگی به میزان مشارکت شما در آن و میزان سرمایه گذاری شما در حساب دارد. هیچ محدودیتی برای خروج از RRSP شما در هر زمان وجود ندارد. با این حال، تا پایان سالی که 71 ساله می شوید، باید طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده خود را به، صندوق درآمد بازنشستگی ثبت شده (RRIF) تبدیل کنید یا تمام پول خود را از حساب برداشت کنید.

برنامه های بازنشستگی ارائه شده توسط کارفرما

اگر برای کارفرمایی کار می‌کنید که یک طرح پس‌انداز بازنشستگی ثبت‌شده گروهی، که به عنوان RRSP گروهی یا نوع دیگری از طرح بازنشستگی نیز شناخته می‌شود، ارائه می‌کند، مشارکت‌های شما در این طرح منبع درآمدی برای شما در هنگام بازنشستگی فراهم می‌کند.

برخی از کارفرمایان زمانی که شما در طرح بازنشستگی که آنها اداره می‌کنند مشارکت می‌کنید، یک تطبیق سهم ارائه می‌کنند. این یک راه عالی برای دریافت مزایای پولی رایگان است که برای بازنشستگی شما حساب می شود.

اگر کارفرمای خود را ترک کنید، بسته به خط مشی شرکت ممکن است به سهم کارفرما دسترسی داشته باشید. برخی از کارفرمایان به شما اجازه می دهند تا پس از مدتی مشخص، معمولاً یک تا دو سال، سهم شرکت را داشته باشید.

هنگامی که کارفرما را ترک می کنید، می توانید مستمری خود را به یک حساب بازنشستگی قفل شده، که به عنوان LIRA نیز شناخته می شود، انتقال دهید. یک LIRA معمولاً تا زمانی که بازنشسته شوید، سهم بازنشستگی شما را قفل می کند. در زمان بازنشستگی، می توانید حساب بازنشستگی قفل شده خود را برای دریافت درآمد بازنشستگی به سالیانه یا صندوق درآمد زندگی (LIF) تبدیل کنید.

سایر منابع درآمد

اگر در سایر حساب‌های ثبت‌نشده یا املاک اجاره‌ای سرمایه‌گذاری کرده‌اید، درآمد شما از این دارایی‌ها می‌تواند از سبک زندگی شما در دوران بازنشستگی حمایت کند. همچنین ممکن است پس انداز شخصی داشته باشید که می توانید در زمانی که دیگر کار نمی کنید از آنها استفاده کنید.

برنامه ریزی و درک منابع درآمد خود در دوران بازنشستگی ضروری است. با یک مشاور مالی صحبت کنید تا به شما کمک کند در زمان بازنشستگی چگونه بودجه سبک زندگی خود را تامین کنید.

Call Now Button