اجاره ها در ونکوور در سال 2023 گران تر خواهد شد

اجاره‌کنندگان در ونکوور نباید انتظار داشته باشند که در سال 2023 شاهد کاهش قیمت‌های اجاره باشند.

طبق گزارش جدید liv.rent، پیش‌بینی می‌شود، اجاره بها در ونکوور در طول سال 2023 به دلیل عوامل مختلفی از جمله نرخ بهره، مهاجرت، نرخ‌های خالی و ساخت و ساز مسکونی افزایش یابد.

در مترو ونکوور، متوسط ​​ اجاره برای یک واحد یک خوابه بدون مبلمان در ماه مارس به طور متوسط ​​2208 دلار بود. به همین دلیل است که این عدد یک سال بعد می تواند مقرون به صرفه به نظر برسد.

از مارس 2023، نرخ بهره بانک مرکزی کانادا 4.5 درصد است.

صاحبان خانه هایی که وام مسکن با نرخ متغیر دارند یا وام مسکن آنها در سال جاری تمدید می شود، همچنان با فشار افزایشی در قالب پرداخت های وام مسکن بالاتر مواجه هستند. برای بسیاری از صاحبان خانه، پرداخت وام مسکن اکنون می تواند درآمد قابل تصرف آنها را کاهش دهد.

دو عامل در اینجا نقش دارند که تأثیر دوگانه ای بر بازار اجاره دارند.

اولاً، صاحبخانه‌ها به دنبال جبران این کمبود هزینه پرداخت‌های وام مسکن بالاتر در قالب اجاره بهای بالا هستند.

ثانیاً، خریداران بالقوه ای که قبل از خرید خانه منتظر نرخ بهره بهتری هستند، در بازار اجاره می مانند، که باعث کاهش بیشتر عرضه و افزایش هزینه ها می شود.

از آنجایی که کانادا همچنان با کمبود در بازار کار مواجه است، در نظر دارد در سال‌های آتی ساکنان دائم بیشتری را جذب کند که در مجموع تا پایان سال 2025 به 1.45 میلیون نفر می‌رسد.

به گفته liv.rent، این به تقاضا برای مسکن اضافه می‌کند و فشار افزایشی بر قیمت اجاره بها وارد می‌کند، زیرا مهاجران جدید و صاحبان خانه‌های بالقوه که اجاره را انتخاب کرده‌اند، همگی برای اجاره رقابت می‌کنند.

با توجه به گفته liv.rent، تقاضای اجاره به افزایش و پیشی گرفتن از عرضه ادامه می‌دهد و به قیمت اجاره فشار می‌آورد.

تقاضای بالا به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش مهاجرت، ماندن خریداران بالقوه خانه در بازار اجاره برای مدت طولانی تر و تقاضای مسکن از سوی دانشجویانی است که در حال بازگشت به دانشگاه هستند.

در سال 2022، افزایشی در پروژه‌های ساخت و ساز مسکونی جدید وجود داشت، اما تعداد ساخت‌وسازهایی که واقعاً تکمیل شدند نسبت به سال قبل کاهش یافت.

برای سال 2023 نیز عرضه مسکن همچنان با سرعت تقاضا مطابقت نخواهد داشت.

به عنوان مثال، در ونکوور، ساخت‌وسازهایی که در سال 2019 آغاز شده بودند، انتظار می‌رود در اواسط سال 2023 تکمیل شوند.

این بدان معناست که ساخت‌وسازهایی که در پایان سال 2022 آغاز شده و در دست ساخت بوده‌اند، برای پاسخگویی به تقاضای مهاجران جدید، دانشجویان و خریداران بالقوه مسکن که در طول سال 2023 در بازار اجاره باقی می‌مانند، به موقع تکمیل نخواهند شد.

تأخیر در تکمیل و شروع ساخت و ساز به دلیل کمبود نیروی کار ماهر، هزینه های بالای مصالح و تجهیزات ساخت و ساز و افزایش نرخ بهره که تامین مالی وام مسکن را دشوار می کند، بر بازارهای اجاره در سراسر کانادا فشار خواهد آورد.

Call Now Button