CRA نکات مالیاتی را برای تازه واردان به کانادا به اشتراک گذاشته است

ثبت مالیات بخش مهمی از زندگی در کانادا است و اگر مقیم این کشور هستید احتمالاً از قبل می دانید که فصل مالیات فرا رسیده است.

برای اینکه کارها کمی آسان تر شود، آژانس درآمد کانادا لیستی از نکات مالیاتی را برای تازه واردان به کانادا به اشتراک گذاشته است که چندین مورد از آنها بسیار مفید هستند.

بنابراین اگر برای اولین بار است که مالیات را در کانادا ثبت می کنید، این چیزی است که باید بدانید.

آخرین مهلت ثبت نام مالیات در سال 2023 در کانادا چه زمانی است؟

آخرین مهلت کانادایی ها برای ارائه مالیات بر درآمد و اظهارنامه سال 2022 خود 30 آوریل 2023 است.

با این حال، از آنجایی که امسال مهلت به روز یکشنبه می رسد، اگر CRA آن را در تاریخ 1 می 2023 دریافت کند که مهر پست آن قبل از این تاریخ خورده باشد، ارسالی شما همچنان ثبت شده تلقی می شود.

چرا باید به عنوان یک تازه وارد مالیات ثبت کنید؟
حتی اگر درآمد کمی دارید یا اصلاً درآمد ندارید، باز هم باید مالیات خود را ثبت کنید زیرا به شما امکان می دهد مزایا و اعتباراتی را دریافت کنید که ممکن است واجد شرایط آنها باشید، مانند کمک هزینه کودک کانادا یا پرداخت تشویقی اقدام اقلیمی.

یکی دیگر از دلایلی که باید اظهارنامه مالیات بر درآمد و سود ارائه کنید این است که بتوانید هر گونه بدهی که ممکن است داشته باشید تسویه کنید، یا اگر چیزی به شما بدهکار است، بتوانید بازپرداخت مالیات را دریافت کنید.

نحوه ثبت مالیات برای اولین بار در کانادا

شما می توانید مالیات خود را به صورت آنلاین یا کاغذی ثبت کنید، اگرچه CRA افراد را تشویق می کند تا در صورت امکان به صورت آنلاین پرونده را ثبت کنند.

اگر به صورت مجازی تشکیل پرونده می دهید، CRA توصیه می کند از نرم افزار مالیاتی دارای گواهی NETFILE یا یک تهیه کننده مالیات استفاده کنید.

برای این کار، باید تاریخ ورود به کانادا را در طول سال مالیاتی که درخواست می کنید داشته باشید.

شما همچنین باید یکی از موارد زیر را داشته باشید:

شماره بیمه اجتماعی معتبر (SIN)
شماره بیمه اجتماعی موقت
شماره مالیات موقت (TTN)

همچنین باید اطمینان حاصل کنید،CRA اطلاعات صحیحی مانند آدرس فعلی و اطلاعات شخصی شما را در پرونده شما دارد. اگر این کار را نکردند، باید آن را در اسرع وقت به روز کنید.

اگر ترجیح می دهید اظهارنامه کاغذی ارسال کنید، می توانید یک نسخه از بسته مالیات بر درآمد T1 را به صورت آنلاین دانلود یا سفارش دهید.

نحوه درخواست مزایا و اعتبارات

حتی اگر در سال 2022 مقیم کانادا نبودید، ممکن است همچنان واجد شرایط دریافت مزایا و اعتبارات خاصی باشید.

شما باید فرم RC151 را برای سالی که مقیم کانادا شده اید پر کنید وCRA می گوید، باید میزان درآمدی را که قبل از اینکه مقیم کانادا شوید، در فرم RC66SCH و فرم RC151 به دست آورده اید، درج کنید.

اگر تازه وارد کانادا شده اید، ممکن است مجبور شوید فرم هایی را برای درخواست مزایایی مانند کمک هزینه کودک کانادا، اعتبار GST/HST و سایر برنامه های فدرال، استانی یا منطقه ای تکمیل و امضا کنید.

فرم های دقیقی که باید تکمیل شوند به عوامل شخصی بستگی دارد، مانند اینکه آیا شما فرزند دارید یا نه.

از کجا می توانم برای ثبت اظهارنامه کمک بگیرم؟

برای موقعیت های مالیاتی ساده، می توانید یکی از کلینیک های مالیاتی رایگان کانادا را بررسی کنید، جایی که داوطلبان، مالیات شما را برای شما ارسال می کنند. اینها به صورت حضوری یا مجازی در دسترس هستند.

CRA اضافه می کند ساکنان دائم می توانند بسته به واجد شرایط بودن برای خدمات پشتیبانی تماس بگیرند.

CRA همچنین اضافه می کند، برای صاحبان مشاغل کوچک یا افراد خوداشتغال، افسران رابط در تمام طول سال برای کمک از طریق ویدئو کنفرانس در دسترس هستند.

این آژانس توضیح می‌دهد: ما می‌توانیم به شما در درک تعهدات مالیاتی و کسرهای تجاری احتمالی خود در زمانی که درخواست ملاقات مجازی رایگان با خدمات افسر رابط CRA با استفاده از فرم درخواست آنلاین ما می‌کنید، کمک کنیم.

پس از ثبت مالیات چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که بازگشت شما توسط CRA ارزیابی شد، یک اخطار ارزیابی (NOA) برای شما صادر خواهد شد.

این شامل تاریخی است که آنها اظهارنامه مالیاتی شما را بررسی کردند و جزئیات مربوط به میزان بدهی، بازگشت و اعتبار شما را شامل می شود.

اگر اشتباهی مرتکب شدید یا فراموش کرده اید که اطلاعات را وارد کنید، همچنان می توانید پس از دریافت NOA، فرم خود را تغییر دهید.

ثبت اظهارنامه و دریافت NOA همچنین شما را قادر می سازد در My Account ثبت نام کنید.

این یک راه عالی برای مدیریت مالیات و مزایای آنلاین است و می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

وضعیت بازگشت و بازپرداخت خود را پیگیری کنید
برای مزایا و اعتبارات درخواست دهید
آدرس خود را به روز کنید
دریافت اعلان ها با ایمیل
پرداخت
NOA یا ارزیابی مجدد خود را مشاهده کنید

CRA همچنین افراد تازه وارد را تشویق می کند تا برای واریز مستقیم ثبت نام کنند تا بتوانید هر گونه پرداختی را در اسرع وقت دریافت کنید.

اگر شک دارید، یک دوره آنلاین رایگان https://www.canada.ca/en/revenue-agency/services/tax/individuals/educational-programs.html نیز وجود دارد که به شما در درک سیستم مالیاتی کانادا کمک می کند.

در همه چیز موفق باشید.

Call Now Button