تقاضا در بازار اجاره مترو ونکوور از رشد آن پیشی گرفته است

بر اساس گزارش ویژه RBC، تقاضا برای واحدهای اجاره ای در مترو ونکوور و بقیه مناطق کانادا تا سال 2026 می تواند چهار برابر شود، که نشان می دهد چگونه تقاضا از رشد پیشی گرفته است.

در حالی که این گزارش به تقاضای سراسری می پردازد، Robert Hogue اقتصاددان ارشد RBCگفت، جهت کلی تقاضا برای بریتیش کلمبیا نیز به طور بالقوه یکسان است.

Hogue گفت: هنوز تقاضای فوق‌العاده‌ای وجود دارد که در سال‌های آینده برای واحدهای اجاره‌ای انتظار داریم. اگرچه در سال گذشته شاهد افزایش در ساخت آپارتمان‌های اجاره‌ای بوده‌ایم، اما بعید است کافی باشد.

بر اساس گزارش RBC، در سراسر کشور، سهم اجاره های هدفمند با سریع ترین سرعت خود از سال 2014 افزایش یافته است. اما نرخ جذب در B.C. و در سراسر کانادا از ساخت و ساز پیشی گرفته و در نتیجه نرخ خانه های خالی پایین آمده است. افزایش مهاجرت و فشار بر ساخت و ساز نیز این موضوع را تشدید می کند.

این موضوع در گزارش اجاره بازار ماه ژانویه شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) منعکس شده است، که بیان می‌کند تقاضا در سه بازار بزرگ اجاره کانادا، که شامل ونکوور می‌شود، از عرضه پیشی گرفته است.

Hogue گفت، کمبودهایی که در حال حاضر داریم به احتمال زیاد در سال های آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. مگر اینکه ما آماده افزایش سرعت ساخت و ساز باشیم.

در این گزارش آمده است، این امر در سراسر کانادا می تواند منجر به کمبود 120000 واحد اجاره ای تا سال 2026 شود. برای دستیابی به ثبات اجاره، کشور باید 332000 واحد به سهم اجاره فعلی خود اضافه کند.

بر اساس گزارش RBC، به طور خاص در ونکوور، سهم خانه های اجاره‌ای برای ساخت در سال 2022، 2.8 درصد افزایش یافت. بر اساس گزارش CMHC، در سراسر منطقه شهری ونکوور، که کل مترو ونکوور را تشکیل می‌دهد، اجاره بها 3.3 درصد افزایش یافته است. بر اساس اعلام دولت بریتیش کلمبیا، در کل سال 2022، 14546 خانه اجاره ای هدفمند در بریتیش کلمبیا ثبت شده است.

با این حال، طبق CMHC، جذب سریع این واحدها منجر به نرخ خانه های خالی 0.9 درصدی در مترو ونکوور شده است. برای اجاره آپارتمان، نرخ خانه خالی 2.2 درصد است.

Hogue گفت، رشد جمعیت و مهاجرت محرک‌های اصلی این تقاضا هستند و داده‌های جدید از سوی اداره آمار کانادا تأیید بیشتری به این موضوع می‌دهد.

طبق آمار StatCan، از اول ژانویه 2023، جمعیت کانادا به 39،566،248 نفر رسید. این نشان دهنده رشد 1,050,110 نفر از 1 ژانویه 2022 تا 1 ژانویه 2023 است.

Hogue همچنین تاکید کرد، نیروی کار و فشارهای تورمی بر ساخت و ساز هر دو مسائل بزرگی هستند.

او گفت: با هر سازنده و توسعه دهنده ای صحبت کنید، آنها به وضوح به شما خواهند گفت، محدودیت قابل توجهی برای ساخت واحدهای بیشتر وجود دارد.

Call Now Button