لیست املاک کانادا اکنون به خریداران در مورد آتش سوزی، سیل و گرمای شدید هشدار می دهد

در وسط Sumas Prairie، مزرعه ای به وسعت 20 جریب که در جریان سیل سال 2021 غرق شده بود، به فروش می رسد.

Jay Khakh یک مشاور املاک و مستغلات که در این منطقه زندگی می کند، گفت: حجم پنج فوتی آب در آنجا بود. که به شدت به ملک آسیب رساند.

در گذشته، هر خریدار بالقوه می توانست روی پروفایل آنلاین ملک کلیک کند و توضیحات مربوط به آن را بخواند مثلا خانه ییلاقی چهار خوابه در نزدیکی Barrowtown Elementary قرار دارد. منطقه ارام و دوستدار اتومبیل ها است.

اکنون، دو پلتفرم املاک و مستغلات کانادا خطراتی را که ملک های فردی در اثر تغییرات آب و هوایی با آن مواجه هستند، ارائه می دهند. برای صدها هزار خانه در سراسر کانادا، هر خریدار بالقوه اکنون می‌تواند به یک سیستم رتبه‌بندی دسترسی داشته باشد که نشان می‌دهد چقدر احتمال دارد که یک ملک در سه دهه آینده با امواج گرما، آتش‌سوزی، خشکسالی، سیل یا طوفان‌های قدرتمند برخورد کند.

برای مثال، کسانی که به دنبال مزرعه ای در Abbotsford، بریتیش کلمبیا هستند، می توانند انتظار داشته باشند که تعداد روزهای گرمای شدید در سال تا سال 2050 بیش از سه برابر شود. در عین حال، خطر بارش به عنوان “بسیار زیاد” با مقدار بر اساس ابزار خطر ClimateCheckثبت شده که انتظار می‌رود باران‌های ناشی از طوفان طی سه دهه آینده نزدیک به 16 درصد افزایش یابد.

Cal Inman بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، گفت: در نهایت، این در مورد کمی کردن این خطرات است. اگر خطر را درک کنیم، می توانیم اقدامات لازم را برای انطباق مناسب ملک انجام دهیم.

افشای خطرات خاص برای املاک، بخشی از یک فشار گسترده تر برای ایجاد شفافیت بیشتر در مورد پیامدهای تغییرات آب و هوایی است.

دولت کانادا در حال حاضر در حال به روز رسانی نقشه های ملی خطر سیل است که برای بیمه نامه، اطلاع رسانی به خریداران خانه و کمک به برنامه ریزی زیرساخت های جدید استفاده می شود.

یک مطالعه در سال 2021 از سوی Canadian Institute for Climate Choices (CICC) نشان داد، حداقل نیم میلیون ساختمان در کانادا در معرض خطر سیل در نقشه‌های سیل دولتی کنونی شناسایی نشده‌اند و تقریباً هیچ یک از آنها نشان نمی‌دهند که چگونه تغییرات آب و هوایی ممکن است بر خطر سیل در آینده تأثیر بگذارد.

پیش‌بینی می‌شود در BC، تعداد خانه‌هایی که در معرض خطر طوفان هستند تا پایان قرن 44 درصد افزایش یابد و به نزدیک به 70000 برسد. این بیشتر از هر استان دیگری در کشور است. و در مترو ونکوور، حدود 30 میلیارد دلار ارزش خانه و ساختمان در یک متری سطح فعلی دریا قرار دارد. بسیاری از شهرداری های منطقه نیز با فشارهای دوگانه ناشی از بالا آمدن دریاها و شبکه ای از رودخانه های عظیم مواجه هستند.

انتظار می‌رود بین سال‌های 2070 تا 2100، خسارات سیل سالانه مترو ونکوور به 820 میلیون دلار در سال افزایش یابد که 27 برابر ارزش فعلی است.

طبق مطالعه CICC، 50 سال بعد، میانگین خسارت اموال فردی در مترو ونکوور به 4400 دلار در سال می رسد که بیش از هفت برابر هزینه امروز است.

گزارش CICC  هشدار می دهد: در بازارهای داغ املاک و مستغلات مانند ونکوور و تورنتو، این بدان معناست که خریداران ملک – از صاحبان خانه های شخصی گرفته تا سرمایه گذاران املاک تجاری – احتمالاً هزینه زیادی برای خانه ها و ساختمان هایی می پردازند که ارزش آنها با آشکار شدن خطر سیل کاهش می یابد.

به‌روزرسانی نقشه‌های سیل و ارائه تجزیه‌وتحلیل خطرات از طریق ابزارهایی مانند ClimateCheck به این منظور است که اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد تا تصمیم بگیرند در کجا زندگی کنند و چگونه از خانه خود در برابر موج گرما، آتش‌سوزی یا سیل محافظت کنند.

Call Now Button