دکتر Bonnie Henry می‌گوید، با خروج استان از بیماری همه‌گیر، قوانین ماسک در بخش های مراقبت‌های بهداشتی برداشته می شوند

مقامات بهداشتی BC در حال پایان دادن به لزوم استفاده از ماسک در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی و اثبات واکسیناسیون برای بازدیدکنندگان از خانه‌های مراقبت از سالمندان هستند زیرا همه‌گیری COVID-19 پس از سه سال طولانی و طاقت‌فرسا در حال از بین رفتن است.

دکتر Bonnie Henry مسئول بهداشت استان و Adrian Dix وزیر بهداشت، در بیانیه مشترکی کاهش محدودیت‌ها را اعلام کردند.

Henry گفت، موارد بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌های مرتبط با کووید-19 در ماه‌های اخیر عمدتاً ثابت بوده‌اند، و تلفات سایر ویروس‌های تنفسی مانند آنفولانزا و RSV پس از یک فصل پاییز و زمستان “چالش‌برانگیز” که فشار مداوم بر سیستم و کارکنان مراقبت های بهداشتی بریتیش کلمبیا وارد کرده بود، رو به کاهش است.

در این بیانیه آمده است: همه‌گیری کووید-19 زمان چالش‌برانگیزی برای همه بود و مردم بریتیش کلمبیا انعطاف‌پذیری و فداکاری باورنکردنی را در تلاش‌های خود برای مبارزه با ویروس نشان دادند.

در حالی که اکثر محدودیت‌ها برداشته شده‌اند، Henry می‌گوید، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی همچنان ملزم به واکسینه شدن کامل هستند. و ممکن است در موقعیت‌های پرخطر که بیمار در برابر بیماری‌های عفونی آسیب‌پذیر است، ماسک لازم باشد.

وی همچنین گفت، برخی از محدودیت‌ها ممکن است در صورت بازگشت مجدد موارد کووید-19، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ و میر، در پاییز دوباره اعمال شوند و خاطرنشان کرد، کارشناسان هنوز در حال بررسی فصلی بودن ویروس کرونا هستند.

او گفت: در حال حاضر شاهد کاهش همه ویروس‌های تنفسی بوده‌ایم که به ما امکان می‌دهد تا با اطمینان در حذف برخی از اقداماتی که وجود داشت به جلو برویم.

مهم است که بدانیم کووید-19 هنوز با ما است، و به همین دلیل، ما باید هوشیار باشیم و برای کنترل وضعیت به نظارت ادامه دهیم.

در داده‌های هفتگی کووید، 21 مورد مرگ و میر دیگر در هفته 26 مارس تا 1 آوریل در میان افرادی که در 30 روز قبل از مرگ آزمایششان مثبت شده بود، ثبت شد. 282 نفر روز پنجشنبه در بیمارستان بستری بودند که 21 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه هستند.

از این هفته، یک واکسن تقویت کننده بهاره برای افراد بالای 80 سال و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف در دسترس خواهد بود.

Henry گفت، تزریق واکسن تقویت کننده برای عموم مردم توصیه نمی شود و هیچ تصمیمی در مورد واکسیناسیون معمول کووید-19 در استان در آینده اتخاذ نشده است.

Call Now Button