پس از بررسی تجربیات ناخوشایند مشتریان، سهام Airbnb سقوط کرد

سهام Airbnb Inc پس از انتشار گزارشی که یک نشریه مستقل آنلاین منتشر و تجربیات ناخوشایندی را که مشتریان در طول اقامت رزرو شده از طریق این پلت فرم اجاره کوتاه مدت داشتند، نشان داد، در روز پنجشنبه تا 6 درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش The Bear Cave، حوادث وحشتناک برای مهمانانی که در Airbnbs به صورت جداگانه اقامت می کنند، در اینترنت فراوان است، از جمله الزامات غافلگیر کننده تمیز کردن و لغو در آخرین لحظه و همچنین نمونه های متعددی از مهمانانی که دوربین های مخفی را در اتاق خواب ها و حمام ها پیدا کردند.

Airbnb به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

سهام این شرکت آخرین بار در معاملات بعد از ظهر 5 درصد کاهش یافت.

درآمد Airbnb در سال 2022 نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشت و این سودآورترین سال شرکت در تاریخش بود. این شرکت مستقر در سانفرانسیکو گزارش داد، در سه ماهه چهارم سال 2022 نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 16 درصد افزایش در فهرست های فعال داشته است. شب های رزرو شده 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است اما برآوردهای تحلیلگران را از دست داده است.

اوایل امسال، شرکت‌های سفر گفتند، با وجود نگرانی‌ها از کند شدن اقتصاد، هنوز کاهش تقاضا را مشاهده نکرده‌اند.

ماه گذشته، آتش‌سوزی در ساختمانی در مونترال رخ داد که ساکنان بلندمدت و مهمانان کوتاه‌مدت آن‌ها از طریق Airbnb از آن استفاده می‌کردند. مقامات شهرداری گفتند، قرار نبود واحدهای این ساختمان مسکونی برای این منظور اجاره شوند.

برخی از میزبانان حرفه ای برتر همکاری با شرکت Airbnb را قطع کرده و پلتفرم های رزرو خود را ساخته اند و پیشنهادات ارزان تری ارائه می دهند.

بر اساس این گزارش، افزایش املاک با مدیریت حرفه ای مستقیما علیه شرکت رقابت می کند و ممکن است درآمدهای آن را بیشتر تهدید کند. اما برخی از تحلیلگران نسبت به Airbnb خوشبین تر هستند.

Richard Clarke تحلیلگر Bernstein در یادداشتی گفت، Airbnb در بازار عرضه بسیار مطلوب‌تری قرار دارد و بسیار شبیه به آمازون است. همه چیز در آمازون تقریباً به روش دیگری قابل خرید است، اما این باعث نمی‌شود که پلتفرم کم ارزش‌تر باشد.

Airbnb در ماه مارس تعدادی از کارکنان خود را برای کاهش هزینه‌ها و حفظ حاشیه‌ها اخراج کرد.

Call Now Button