مایکروسافت به ‌دلیل نقض تحریم‌های ایران و چند کشور دیگر، سه میلیون دلار جریمه شد

دولت ایالات متحده می گوید، مایکروسافت غول تکنولوژی و نرم‌افزاری آمریکا برخی از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، سوریه، روسیه و کوبا را نقض کرده است.

مایکروسافت با قبول ۱۳۰۰ مورد از نقض واضح تحریم‌های مرتبط با این کشورها گفت به خاطر سرویس دهی به این کشورها در طی سال‌ها متمادی، حدودا سه میلیون دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش مایکروسافت با بی‌توجهی به تحریم‌های وضع‌شده توسط آمریکا، سرویس‌ها و نرم‌افزارهای خود را در دسترس کشورهای ذکر شده قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای گفت، عملکرد شرکت مایکروسافت «علنی و فاحش» نبوده، اما این شرکت به ‌صورت داوطلبانه جزئیات مربوط به نقض تحریم‌ها را اعلام کرده است.

بیشتر نقض تحریم‌ها مربوط به سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ و شامل ارائه خدمات به سازمان‌ها و اشخاص روسی ساکن‌ در منطقه‌ی کریمه بوده و به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، مایکروسافت قادر نبوده از رسیدن سرویس‌هایش به دست سازمان‌ها و اشخاص‌ تحریم‌شده جلوگیری کند.

مایکروسافت در بیانیه ای ضمن اعلام همکاری با دولت، از توافق با آنها ابراز رضایت کرد و گفت، از این پس، محدودیت‌های صادراتی و تحریم‌ها را بسیار جدی خواهد گرفت.

Call Now Button