کمک به زنان قربانی خشونت ‌خانگی در ونکوور

مرکز خدمات حمایت از زنان آسیب‌دیدهBWSS خدمات حقوقی خود را برای کسانی که قربانی خشونت خانگی هستند، گسترش خواهد داد. در این مرکز به بازماندگان خشونت خدمات حقوقی تخصصی، چند زبانه و فرهنگی ارائه می‌ شود.

Amanda Kroetsch چهار سال پیش پس از تجربه آزار و اذیت از طرف شریک زندگی اش با این مرکز ارتباط برقرار کرد. وی گفت، یادم می‌آید که واقعا ترسیده بودم و چیزهای زیادی در ذهنم می‌گذشت، ولی پس از اولین تماس با BWSS دوباره امیدوار شدم.

Summer Rain وکیل حقوقی این سازمان در تمام مراحل قضایی از آماندا حمایت کرد.

Summer Rain می گوید، یک مرکز حمایتی که همه عناصر لازم را یک جا داشته باشد و تمام این مسائل منقطع را به یکدیگر متصل کند باعث تقویت پاسخدهی به مددجویان می شود.

خدمات این سازمان شامل مهاجرت، رفاه کودکان، مسائل جنایی و خانواده است.

او گفت، قربانیان معمولا برای هر کدام از خدمات بالا لازم است به یک سازمان جدا مراجعه کنند. اما داشتن این کلیت و رویکرد کلی ما باعث تجربه بسیار منحصر به فرد این افراد می‌شود.

ده‌ها کارآموز حقوقی و وکلای داوطلب در این سازمان کار می کنند و تنها 4 کارمند دارد.

بر اساس گزارش جدیدی که از سوی Canadian Femicide Observatory for Justice and Accountability منتشر شد، نیاز به خدمات حمایتی برای خشونت ناشی از جنسیت دچار افزایش شده است. در ۵ سال گذشته ۸۵۰ زن و دختر در کانادا کشته‌ شده‌اند که در ۸۲ درصد از این موارد متهم پرونده مرد بوده‌ است.

BWSS اعلام کرد، از سال ۲۰۲۱، ۱۱ هزار نفر با این سازمان تماس گرفته‌ و درخواست دریافت خدمات حقوقی کرده‌اند.

Angela Marie MacDougall، مدیر اجرایی BWSS گفت، این سازمان شامل مجموعه کاملی از خدمات دیگر از جمله پشتیبانی در زمان بحران، گروه‌های حمایتی و مشاوره است. این مجموعه ای از خدمات کامل برای کمک به کسانی است که قربانی خشونت خانگی هستند.

خدمات BWSS به آماندا کمک کرد تا در دادگاه با متجاوز خود برخورد مستقیم نداشته باشد. وی می‌گوید، پرونده‌اش همچنان در دادگاه در حال بررسی است، اما قصد دارد در آینده به BWSS بپیوندد تا از زنان دیگری که تجربیات مشابه داشتند حمایت کند.

Call Now Button