کمبود شیرخشک کودکان در کانادا

ماه فوریه سال گذشته، فراخوان محصولات کارخانه بزرگ Abbott Nutrition تولیدکننده شیرخشک، باعث تعطیلی این کارخانه ی مستقر در میشیگان شد. این کارخانه بخش قابل توجهی از بازار کانادا را در اختیار داشت.

کانادا هیچ کارخانه تولیدکننده شیر خشکی ندارد، بنابراین کاملا به واردات به خصوص از ایالات متحده متکی است.

این کارخانه کار خود را از جولای ۲۰۲۲ مجددا آغاز کرد، اما هنوز به ظرفیت تولید عادی بازنگشته است.

هنوز مشکلاتی در زنجیره تأمین شیرخشک وجود دارد. شیرخشک مایع و آماده در دسترس هست اما شیرخشک پودری که قیمت کمتری دارد، با کمبود مواجه است.

وزارت بهداشت کانادا گفت، مقدار زیادی از این نوع شیرخشک وارد و به فروشگاه‌ های سراسر کشور ارسال شده است. همچنین کمبود شیرخشک های ضد آلرژی کاهش یافته و عرضه آن محدود اما مستمر و پایدار است.

همچنین وزارت بهداشت کانادا و سازمان بازرسی مواد غذایی کانادا، یک سیاست موقت را تا پایان سال راه اندازی و اجازه داده اند شیرخشک های بیشتری که دارای برچسب دوزبانه نیستند، وارد کانادا شوند.

کارشناسان توصیه می کنند، والدینی که نوزادانشان به شیر خشک مخصوص نیاز دارند، قبل از تمام شدن شیرخشک فعلی با داروساز خود صحبت کنند تا بتوانند برای تهیه و سفارش بیشتر آن اقدام کنند. آن والدینی که از شیرخشک معمولی برای نوزادان خود استفاده می کنند می توانند از برندهای معادل استفاده کنند.

به گفته کارشناسان، والدین نباید شیرخشک کمتری را با آب بیشتر مخلوط کنند تا زمان استفاده از شیرخشک را طولانی تر کنند چون ‌این امر از نظر تغذیه و انرژی، سلامت نوزادان را به خطر می اندازد. همچنین والدین نباید شیر گاو یا گیاهی را جایگزین شیر خشک کنند.

Call Now Button