آیا می توانید یک Airbnb را در ونکوور به طور قانونی اداره کنید؟

با وجود اینکه B.C. در مسیر سیاست‌های خود برای هدف قرار دادن اجاره‌های کوتاه‌مدت مانند Airbnbs است، مسائل مربوط به اجرا و انطباق در تمام شهرداری‌ها همچنان پابرجاست.

دانشگاه McGill می‌گوید، اجاره‌های کوتاه‌مدت تقریباً 14000 واحد را از بازار اجاره بلندمدت بریتیش کلمبیا در سال 2021 حذف کرده است.

این معادل تقریباً دو درصد از 670000 واحد در بازار اجاره بلندمدت استان است. طبق اعلام شرکت وام مسکن و مسکن کانادا، در سال 2022، نرخ اجاره بها در ونکوور 0.9 درصد کاهش یافت.

به منظور حفظ سهام اجاره بلند مدت، دولت B.C. و UBCM سیاست ها و توصیه هایی را وضع کرده اند. با این حال، زمانی که نوبت به اجرای این سیاست ها در B.C می رسد، مشکلاتی به وجود می آید.

به گفته UBCM، تقریبا 50 دولت محلی در B.C. قوانین آئین‌نامه‌ای را برای مقابله با اجاره‌های کوتاه‌مدت اجرا کرده‌اند و تقریباً 25 مورد مجوز کسب‌وکار دارند که به منظور محدود کردن این نوع اجاره‌ها است.

Gord Enemark مدیر اجرایی شاخه سیاست مسکن در وزارت مسکن، گفت، اجرای این آیین‌نامه‌ها و صدور مجوزهای کسب‌وکار در شهرداری‌های کوچکتر اغلب ناموفق یا حتی امکان‌ ناپذیر است.

در ژانویه 2020، UBCM و وزارتخانه یک گروه مشورتی برای رسیدگی به مسائل مربوط به اجاره های کوتاه مدت تشکیل دادند.

Enemark گفت، هر جامعه ای متفاوت است. ما تشخیص می دهیم که Whistler ونکوور نیست، Kamloops نیست. بنابراین، آنچه ما به دست می آوریم باید به اقتصادهای محلی و مسائل محلی احترام بگذارد، اما در عین حال، این تعادل را برای تلاش برای بازگرداندن بیشتر مسکن کوتاه مدت به بازار اجاره بلندمدت حفظ کنیم.

به گفته Regina Sadilkova مدیر کل خدمات توسعه برای Thompson-Nicola Regional District گفت، در حالی که شهرداری ونکوور دارای یک گروه ویژه است که به نظارت و اجرای سیاست‌های اجاره کوتاه‌مدت اختصاص دارد، مناطقی مانند Thompson-Nicola که تقریباً 44449 کیلومتر مربع وسعت دارد، تنها یک مسئول اجرای قانون دارند.

Sadilkova با 27 منطقه تماس گرفت تا بفهمد چگونه آنها با مسائل مربوط به اجاره های کوتاه مدت برخورد می کنند. او گفت، از 27 نفر، 17 نفر پاسخ دادند و نشان دادند که رویکردی “واکنشی” به جای “پیشگیرانه” دارند.

او گفت در حالی که نیاز به اجاره‌های کوتاه‌مدت برای سفر در این منطقه وجود دارد، این نوع اجاره‌ها بر ارزش فروش خانه‌ها تأثیر می‌گذارد.

ما در حال صدور مجوز ساخت خانه‌های میلیون دلاری هستیم و فکر می‌کنم که آنها سود حاصل از اجاره‌های کوتاه‌مدت را در نظر گرفتند. این در آینده از بین نخواهد رفت، کل این سیستم باید به نحوی خود را با آن تنظیم کند.

طبق گفته دانشگاه McGill، در سال 2021، 10 درصد از هاست های اجاره ای کوتاه مدت تقریباً نیمی از درآمد این بازار را به دست آوردند.

به منظور محدود کردن اجاره‌های کوتاه‌مدت در ونکوور و محافظت از سهام اجاره‌ای بلندمدت، هر کسی که می‌خواهد از محل اقامت خود در پلتفرمی مانند Airbnb استفاده کند، باید مجوز تجاری معتبر داشته باشد. طبق گفته شهرداری ونکوور، این باید در همه لیست‌ها و تبلیغات آنلاین گنجانده شود.

علاوه بر این، اجاره ها باید به 30 روز محدود شوند و باید در محل زندگی فرد انجام شود. اگر از یک خانه یا واحد فرعی استفاده می‌شود، باید مالک آن باشد، به این معنی که استفاده از واحدهای خالی اجاره ای برای Airbnbs در ونکوور بر خلاف مقررات شهرداری هستند.

به گفته Claire Thompson مدیر اجرای پیشگیرانه، یکی از مسائلی که شهرداری اغلب با آن مواجه است، نیاز به داده های ثابت است.

ما به طور منظم داده های بسیار خوبی از Airbnb دریافت می کنیم و این برای برنامه ما واقعاً تأثیرگذار بوده است، اما حضور چشمگیری در بازار وجود دارد که ما هیچ نظارتی به آن نداریم. بنابراین ما مجبور شدیم از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم. Thompson گفت، داشتن داده‌های عادلانه در تمام پلت‌فرم‌ها برای کل صنعت، یکی دیگر از بخش‌های کلیدی در رسیدگی به انطباق در اینجا است.

Call Now Button