چگونه سرمایه گذاری های خود را در برابر رکود مقاوم کنید

در سال گذشته، بانک مرکزی کانادا به طور پیوسته نرخ بهره را افزایش داده است و باعث ترس از قریب الوقوع بودن رکود شده است. در حالی که آنها چرخه افزایش نرخ بهره را در ماه مارس متوقف کردند، هنوز این نگرانی وجود دارد که یک رکود قریب الوقوع است.

مانند بسیاری از افراد در دنیای امور مالی، Chris Kostyk مدیر پورتفولیوی PWM Private Wealth Counsel معتقد است، شانس اجتناب از رکود در آینده نزدیک بسیار کم است. اگر بانک دوباره نرخ ها را افزایش دهد، رکود کاملاً قطعی است.

وقتی نوبت به سرمایه‌گذاری‌های شما می‌رسد، می‌خواهید مطمئن شوید که پول شما در این جو عدم اطمینان امن است. ممکن است بخواهید شاهد افزایش بیشتر دلار خود باشید، یا ممکن است در مشارکت در سرمایه گذاری های جدید مردد باشید. اما رکودها می توانند فرصتی برای کسب بازدهی قوی با سرمایه گذاری دقیق فراهم کنند.

برای سرمایه گذاری های خود برنامه ریزی کنید

خبر خوب این است که رکود طولانی مدت بعید است.

Kostyk خاطرنشان می کند، در حال حاضر بیکاری کم و تقاضا برای کارمندان وجود دارد. اکنون چند ماه است که اشتغال در حال افزایش است. در فوریه 2023، 348000 نفر بیشتر از آگوست 2022 در کانادا شاغل بودند. این به معنای امنیت شغلی بیشتر و فرصت های بیشتر برای افزایش درآمد شما است.

Kostyk گفت، با وجود این، در همه مناطق فرصت های سرمایه گذاری عالی نیستند. با تشدید سیاست های پولی، “بخش های رشد” همیشه امن ترین گزینه سرمایه گذاری نیستند. شرکت هایی که در مرحله رشد هستند تمایل دارند بدهی بیشتری داشته باشند و سودآوری در آینده را پیش بینی کنند.

به عنوان مثال، برخی از کسب و کارهای فناوری، پتانسیل این را دارند که در آینده سودآور باشند. با این حال، آنها همچنین برای تامین هزینه های خود پول زیادی قرض کردند. بار بدهی بالاتر، همراه با نرخ های بهره بالاتر، به این معنی است که حفظ موقعیت مالی خود در این زمان ها دشوارتر است.

روندهای بازار

Kostyk خاطرنشان می کند، بازارها به آینده نگاه می کنند و این در قیمت ها و ارزش گذاری ها منعکس می شود.

به بیان ساده، اگر به نظر می رسد که مشکلی در پیش است، بازار پاسخ منفی خواهد داد. اگر ما در رکود هستیم و آینده روشن‌تر به نظر می‌رسد، بازار می‌تواند شروع به رشد کند.

اگر یک برنامه سرمایه گذاری دارید، Kostyk توصیه می کند، به آن پایبند باشید، زیرا در نهایت بازار باز خواهد گشت.

اگر نسبت به عملکرد بازار بیش از حد واکنش نشان دهید، خطر از دست دادن هرگونه پیشرفتی را دارید که ممکن است داشته باشید.

میانگین رکود اقتصادی سه تا نه ماه است. بنابراین در طرح کلان برنامه زندگی سرمایه گذاری کلی فرد، آنقدرها هم طولانی نیست.

چگونه از پول خود محافظت کنید

یکی از گزینه هایی که باید در نظر بگیرید، سرمایه گذاری کسری است. این نوع سرمایه گذاری به شما امکان می دهد “کسری از سهام را بخرید تا با خطر کمتری سرمایه گذاری کنید.

در حالی که ممکن است سهم مایکروسافت در بورس نیویورک حدود 275 دلار برای شما هزینه داشته باشد، یک سرمایه گذاری کسری به شما امکان می دهد یک CDR را با قیمت حدود 25 دلار خریداری کنید.

همچنین می توانید به سرمایه گذاری های جایگزین به عنوان راهی برای رشد پول خود نگاه کنید. دارایی های “سخت” یا ملموس یکی از زیرمجموعه های سرمایه گذاری های سنتی هستند و راهی عالی برای تنوع بخشیدن به سبد سهام شما هستند. آنها همچنین مورد علاقه برخی از سرمایه گذاران بزرگ مانند بیل گیتس و جف بزوس هستند که سرمایه گذاران بزرگی در زمین های کشاورزی هستند. سایر دارایی های سخت که ارزش توجه دارند هنر و طلا هستند.

Kostyk همچنین اشاره می کند، حوزه هایی مانند صندوق های تامینی نیز راه های عالی برای تنوع بخشیدن به سبد سهام شما هستند. این‌ها نرخ‌های بازده مرتبط غیربازاری را ایجاد می‌کنند، که در زمانی که بازارهای عمومی همکاری نمی‌کنند، بسیار جذاب هستند.

حوزه دیگری که Kostyk در آن فرصت بسیار خوبی می بیند اوراق قرضه است که در بیشتر موارد، بازده نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

مثل همیشه، قبل از ورود به اوراق قرضه، درباره شرکت ها یا دولت تحقیق کنید، زیرا این به تعیین ریسک کمک می کند.

بخش هایی برای سرمایه گذاری

در دوران رکود، سرمایه‌گذاری‌های خاص معمولاً بهتر از سایرین عمل می‌کنند. “مناطق دفاعی” برای محافظت و رشد پول شما بدون توجه به آنچه در اقتصاد اتفاق می افتد وجود دارد. برخی از مناطق دفاعی عبارتند از: آب و برق، لوازم مصرفی و مراقبت های بهداشتی.

هر چند همیشه خطر وجود دارد. مناطق سرمایه گذاری دفاعی سنتی نیز دارای بار بدهی بالایی هستند که می تواند آنها را از نظر مالی آسیب پذیر کند.

در اینجا چهار حوزه دیگر وجود دارد که به طور کلی “مقاوم در برابر رکود” در نظر گرفته می شوند:

زیر ساخت

راه‌آهن، مخابرات، پالایشگاه‌ها و خطوط لوله برخی از حوزه‌هایی هستند که Kostyk آنها را در صورت وارد شدن به رکود، سرمایه‌گذاری امن‌تری در نظر می‌گیرد. این پروژه های بلندمدت اغلب مبتنی بر قرارداد هستند و بنابراین دارای جریان های درآمد قابل پیش بینی هستند. آنها همچنین خدماتی را ارائه می دهند که عموم مردم همیشه به آن نیاز دارند.

کالاهای اصلی مصرف کننده

سهام دفاعی، مانند کالاهای اصلی مصرف کننده، قابل اعتماد هستند و می توانند به مقابله با طوفان رکود کمک کنند.

آنها یک انتخاب مناسب برای سرمایه گذاری هستند زیرا تقاضا برای چیزهایی مانند کالاهای خانگی و محصولات بهداشتی معمولا ثابت می ماند. تولیدکنندگان ممکن است در طول رکود آسیب ببینند، اما به احتمال زیاد می‌توانند به سرعت بازگردند.

اما Kostyk اشاره می کند، باید توجه داشته باشید که شرکت های این صنعت اکنون سود کمتری دارند و ممکن است نتوانند قیمت ها را افزایش دهند تا سودآورتر شوند. از آنجایی که شرکت‌ها سود کمتری دارند، سرمایه‌گذاری در آن‌ها ممکن است همان سطح بازدهی را که صنعت معمولاً دارد، به شما ندهد.

مراقبت های بهداشتی

با جمعیت سالخورده کانادا، این بخش همیشه مورد تقاضا است. Kostyk گفت: در زمان‌های خوب و بد، سلامتی اولویت اصلی مردم است. در ابتدایی‌ترین سطح، مردم معمولاً مصرف نسخه‌های حیاتی را متوقف نمی‌کنند.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در مراقبت‌های بهداشتی را دارید، Kostyk توصیه می‌کند با نام‌های بزرگ‌تر پیش بروید و در دوران رکود از بیوتکنولوژی با سرمایه‌های کوچک دوری کنید. بیوتکنولوژی یک بخش رشد است و همانطور که قبلا ذکر شد، بخش‌های رشد معمولاً دارای رشد غیرقابل پیش‌بینی بیشتر و بار بدهی بالایی هستند.

املاک

Kostyk خاطرنشان می کند که اگرچه ورود به این بازار با قیمت بالایی همراه است، اما مردم همیشه به خانه و مکانی برای کار نیاز دارند. اگر سرمایه دارید، یک ملک سرمایه گذاری می تواند درآمد منظمی برای شما فراهم کند. علاوه بر این، وقتی آماده فروش هستید، تورم معمولی (یا موجودی کم در موارد خاص) اغلب راهی برای افزایش ارزش دارایی است.

Call Now Button